Söndag!

En rapport från dagen förtäljer följande: Förkylningen har nu gått från ont i bröstet, heshet och hosta till slem, snuva och nysningar på tre dagar! Vilken utveckling! Fortsätter den att hålla takten så är jag frisk till morgondagens träning som jag verkligen ser fram emot! Känner mig mycket bättre och har ägnat dagen åt ätning av det bättre slaget!

Vi blev nämligen bjudna till mina föräldrar på en kalas-eftermiddags-lunch med mycket godsaker! Förrättspaj med skaldjur, älgkalvstek, köttbullar, kantarellsås, potatis, grönsaker mm. Riktigt smarrigt! Efterrätt med hjortron, glass och grädde fyllde det sista hålet i magen. Men det fick man snbbt ångra... För då kom de hembakta kakorna och kaffet... Ni fattar. Alltså ganska mätt!


Mamma står för matlagningen!


Pappa står för ätningen! Haha! Nej, det var väl att överdriva det hela. Han både jagar och plockar bär och kantareller så de bildar ett bra team när det gäller maten!


Roligt var det också att träffa lillebror Roland! Mycket skratt och prat hela eftermiddagen! Kul att du också kom!


Och på väggen i rummet sitter det obligatoriska flygfotot från hemstället! Jag och maken har faktiskt var sitt från våra respektive barndomshem men nu står de och vilar lite tills vi hittar något bra ställe att hänga dem på. Förr hade vi lite gammaldags inredning och då var de rätt men nu passar de inte riktigt. Nåja, allt mode kommer tillbaka bara man väntar tillräckligt länge så de ska nog komma upp på väggen igen!

Väl hemma åkte jag och mathandlade eftersom det både var rabatt idag och kylen gapade tom. Det passade bra! Fick också med mig lite getost och annat gott vilket ledde till denna kvällsmacka:


Bröd stekt i olivolja toppat med getost, resterna av den gravade renen, kantareller och resten av hjortronsåsen! Restmackor av det bättre slaget! Mums!

Nu ska jag fortsätta att softa och snuva lite! Synes!