Söndagsmiddag!

Jo, friden är kvar så det var med lugn och glädje som jag närmade mig köket denna afton! Och det var kanske inte så dumt eftersom jag hade tagit fram lite av den fantastiska lammytterfilén som jag beställt från Island (Brobergs fisk igen). Jag fick tips om att fettkappan skulle vara kvar men jag är ju lite skeptisk till den så den gick fetbort! Haha! Resultatet? Sååå gott!


Alldels fantastiskt kött fick samsas med hemgjort mos med Västerbottensost och en svampsås på Åsas underbara Karl-Johan! Tack för den min vän! Väldigt smarrigt! Dekorationerna på tallriken blev inte särskilt kul men va' fanken... Salladen med fetaost fick också läggas till lite senare!

Nåja, nu är vi mätta och glada! Ser fram emot en lång kväll när jag steg upp så sent men det må vara hänt. Kanske ska jag börja fundera på en krönika till Skellefteåföretagarna som jag blivit ombedd att skriva. Den ska handla om att våga och vilja och det borde egentligen passa mig. Vilja har jag ju gott om! Det gäller bara att våga börja! Ha en bra kväll alla!