Oro i lägret...

Ingen kisse! Känns verkligen inte bra. Hela dagen har jag gått omkring och varit lite nedstämd. Vi har ju haft honom i snart 14 år så det är verkligen en familjemedlem som saknas. Tråkigt! Just nu är jag faktiskt helt ensam hemma (förutom Skrållan då!) eftersom maken fick skjuts till flyget imorse då han skulle iväg på jobbresa.


Flygplatsen i morgonljuset!

Det blev en fixardag med både jobb och hemmapyssel. Jag började också med något som jag ganska snabbt ångrade... Vi har några bokskåpar med vitrindörrar i kontoret och dessa är fyllda med allsköns pärmar, prylar och glas. Inte särskilt snyggt. Därför hade jag köpt hem självhäftande plast för att göra "frostat" glas och därigenom lite prydligare. Nu blev det väl inte särskilt prydligt. Jag hade en idé om att man skulle kunna göra det där ganska raskt (maken, den noggranne, är alltså inte hemma...),
d v s sätta upp en hel bredd och skära rent på plats (ja, jag vet att det inte var någon bra idé!). Hur som helst sitter nu tre av dörrsidorna uppe. Jag går inte in på detaljerna och svordomarna...


Men kan man se någon större skillnad??? Näääääääeeee... Ganska bortkastat arbete och det gillar jag verkligen inte! Nu blir det nog så att jag tar till min andra idé som är att klä dörrarnas insidor med någon rolig tapet istället. Det där blev inte bra!

Jag fortsatte dock mitt stökande hela dagen och packade också ihop showkläder som inte ska användas. Nu ser det i alla fall drägligare ut i kontoret. Jag skulle nog också behöva ett dubbelgarage till mina prylar! Man kanske skulle bygga ett till...

Efter middagen var det dags att åka på träff med min hälsogrupp. Det piggar i alla fall upp! Idag var temat "Mindfulness" och det var Anitas tur (igen!) att hålla i tyglarna. Det är inte så lätt eftersom vi surrar nåt' kusligt men hon gjorde det såååå bra!


Här är hon i full gång med att berätta för oss om hur man kan påverka sitt tänkande och vara mer "här och nu"! Hon är jättebra på så många saker och det är väldigt intressant och roligt med våra samtal om mående och hälsa! En kanongrupp helt enkelt! Vi avslutade också med avslappning och "kroppsscanning" där man medvetandegör olika delar av kroppen för att slappna av. Väldigt skönt och nyttigt! Att slappna av är det svåraste jag vet och därför också så välbehövligt! Tack allihopa, och särskilt Anita, för ännu en trevlig kväll!

Nu har jag skottat, svurit lite åt dörrarna, lockat på Oliver (hela tiden!) och får nog se den här dagen som avslutad. Har spelat i Mästerkocksprogrammet och det ska jag se. Sedan blir det sängen!
#1 - - "A":

Alltid lika trevligt när vi träffas,man får energi.

Både skratt och allvar.