Fotografiska!

Sovit som en stock och härligt är det alltid att stiga upp och äta hotellfrukost! Man stoppar i sig så att det räcker en tag och i skrivande stund är jag väl mest orolig över att hinna bli hungrig igen till middagen! Ett lyxproblem!


Vi tog det lite soft imorse och hann sitta en stund i foajén. Maken var helt rätt klädd för de blå fåtöljerna! :)


Vackert väder i Stockholm idag! Här promenerar vi från Slussen till dagens första utflyktsmål:


Fotografiska! Ett favoritställe! Fina utställningar och smakfull restaurang!


Började med att kika på Anton Corbijns bilder. Mycket var väldigt bra medan andras storhet var lite svåra att förstå. Men han har ju plåtat så mycket! Och så många! Här ser ni Patti Smith!


Damien Hirst!


Mick Jagger!


Pär Johansson!!! Jodå, vi träffades där av en slump vilket var väldigt trevligt!


Monica Lindgren! Men jag platsade bara i trapphuset! Haha!


Gör mig nog bäst i mörkret! Här ser vi Aitor Ortiz' mer arkitektoniska bilder.


Mycket strukturer och detaljer. Han lyfter så att säga fram mellanrummen!


Som korset här!


Själv lyfter jag gärna fram maken! :)


Den utställning som berörde mig mest var dock den norska fotografen Margaret M. De Langes "Surrounded By No One". Om ensamhet och utanförskap mitt bland alla andra. Om både hennes egna och våra baksidor och rädslor. Mycket bra!


Här berättade hon själv om bilderna! Alltid intressant att höra tankarna bakom!


Och här ser ni ett par exempel! Det är inga snygga bilder av vackra människor. Det är snarare bra bilder av baksidor - som bilden av den kissande kvinnan upp till höger!


Sedan tog vi en tripp en trappa upp och i det här trapphuset hängde några favoriter som vi har sett på Fotografiska tidigare!


Bredvid restaurangen hängde också Ron Havivs bilder från Haiti. Två år efter katastrofen. Väldigt starkt!


Slog oss ned för en fika och då kom Rose-Marie Sundvist med kompisen Anna-Lena! Kul att träffa fler Skelleftebor!


Det gjorde vi även till fikat! Här förevisar Mie det otrooooligt fräscha utbudet!


En räkmacka sitter aldrig fel...


Jonas och Ulla-Karin anslöt efter en uppfriskande promenad!


Och Pär och Mie var på sitt allra soligaste humör! Fin bild på er! :)


Fin utsikt är det också från restaurangen!


Men vem är det som flyttar överdelen på huset längst bort? Ja, det var ett litet mysterium. Men vi kunde inte lösa detta utan flanerade lite på söder innan det var dags att åka tillbaka och vila en stund innan kvällens middag och konsert!!! Det ska bli sååååå kul!
#1 - - Rose-Marie Lindfors:

Kul att ses! Men du, jag heter Lindfors! Och så nåt jag glömde berätta, du träffade min son David på företagsgalan i Bastuträsk, det är han som är trummisen i 8 Steps