Fick bli glad!

Ja, det blev verkligen en oerhört lyckad kväll ur flera aspekter! Nej, katten har inte kommit tillrätta ännu men allt annat blev bra! Skrållan saknar också sin bästis och är stressad, orolig och gnällig. Vill ut men bara för att se om han har kommit tillbaka...


Försökte plåta henne men hon dyker fram mot kameran direkt för att gooosa...

Hur som helst måste jag återgå till lammläggen. Jag skriver inte det här för att skryta utan för att jag blev så sagolikt nöjd över att laga till en mindre attraktiv styckningsdetalj som sedan blev så otrooooooligt god! Oj, så bra det blev!


De fick koka nästan tre timmar och sedan kryddas och rostas lite i ugnen. Gjorde också rostad potatis, getostcrème och en skysås av det goooda spadet! Visst ser det rätt exklusivt ut?


Kan man tro att det här är mat som nästan inte kostar något? Lammläggen ligger på 79:-/kilot (4 st för en hundring) men smaken var fantastisk! Köttet smälte i munnen och jag kan rekommendera alla att testa! Det här gillar jag! Billigt, lokalproducerat och hur gott som helst! Man måste bara avsätta lite tid till tillagning som dock nästan sköter sig själv.

Och glädjen fortsatte! Har kikat på Melodifestivalen och tycker att man brukar bli arg varje gång men nu gick finaste Lisa Miskovsky vidare direkt! Hon var så naturlig och scenshowen så vacker - en fin kontrast till Charlotte Perellis alltför överdådiga nummer - och hade en så mycket fräschare låt än de flesta andra! Särskilt mycket bättre än den gamla klyshiga slagdängan som Engberg/Sjögren sjöng. Huga! Om den sen håller i finalen vet jag inte men jag gillade den i alla fall och det är inte alltid man kan säga det efter en Mellokväll!

Nu ska jag ropa på katten en sista gång och sedan blir det sängen! Tack för idag!