Vit och grön!

"I Sverige har vi två årstider. En vit och en grön vinter." Jag vet inte var citatet kommer ifrån men idag har det stämt bra för mig i alla fall!
 
Det blev en sen kväll igår eftersom jag jobbade med texten till dagens uppdrag och jag har svårt att ge upp innan jag är klar och känner mig nöjd. Somnade med andra ord sent och vaknade därför tidigt... Hur fanken går det ihop? Nåja, det blev en riktigt bra dag med mycket utevistelse! Pluggade lite text, fixade och ringde lite eftersom vi nu flyttat om i turnén för att få in en Stockholmstripp! Sedan gav jag mig ut i det vackra vädret!

Maken hade skottat en nedfart för sin egen bil i morse innan han begav sig till jobbet och jag tog tag i resten! Trodde hela tiden att det bara var ett par grader kallt men såg någon timme senare att termometern visade nästan -16 grader! Men jag var välklädd och njöt av den friska luften - jag gillar att vara utomhus under dagtid på vintern. Man behöver allt ljus man kan få! (Det där lät fruktansvärt klämkäckt... Måste ta igen det någon annanstans!)

Well... Efter att ha skottat mig runt huset för att bereda väg både till värmepumpen och till bastun så började jag se mig omkring och det blir väldigt vackert när snön och kylan kommer! Därför blev det lite fotografering - utan handskar och jag frös inte nu heller... Märkligt!

Bastudörren. Längtar dit in men sparar mig tills vi spelat klart! Har man en begynnande förkylning kan det ta hus i helsike om man bastar. Vill inte riskera något även om jag känner mig frisk. Vedeldad bastu är bara för härligt!

Snöklädda björkar!

Snön har t o m fastnat på armeringsjärnet.

Vackert mönster på uterummets glasparti.

Och ett lika fint där julstjärnan hänger!

Plank med snörester. Ser nästan ut som om vi hade snöslunga men så är inte fallet. Här motionerar vi tydligen gladeligen! Haha!

Fint ljus idag! Det är så kortvarigt att man får passa på att njuta!

Snöklädd spaljé!

Och några kvarvarande bär i trädet.


Ingen bildserie utan fågelhuset...

Skottat och klart!


Även uppfarten! Jag gillar framför allt att skotta när det har slutat snöa... Att göra det medans snön faller är nog också bra men lite tröstlöst...

Sedan var det dags att svida om till min "gröna klädsel" och åka ner till Skellefteå Kraft för att underhålla deras sammankomst med alla Tjänsteleverantörer. Många kom söderifrån men både skåningar och Stockholmare förstod poängerna! Ett kul jobb som blev väldigt lyckat! Alltid roligt när man hittar ingångar till deras egen verksamhet. Det gör ju att alla känner igen sig!

Utsikt från tionde våningen medan jag väntade på att få komma in!

Och när jag var klar hade det mörknat!

Hemma igen! Hej fågelhuset! Haha! Börjar ni bli trötta? Det blir en lååång vinter det här...

Så här glad ser jag ut när jag kommit hem efter ett jobb som jag känner mig nöjd med! Kan vara bra att komma ihåg när det dyker upp sämre dagar...


Och när jag är på gott humör så blir det gärna lite god middag! Torskrygg (igen, men jag älskar den!), lite purjo och ett potatismos med Västerbottensost som jag lagt mellan två tortillas och stekt i smör och rapsolja på båda sidorna. Skär sedan upp i tårtbitar. Gott så förtvivlat!

Nu hade jag tänkt skriva att det står 1-1 i hockeyn och att jag ser framtiden an med tillförsikt... Men va fanken! 3,26 in i andra perioden har Brynäs gjort två mål till! Åhhh... Det får bli "Äntligen Hemma" och "House" istället! Jag satsar på säkra kort ikväll!