Mest bara mat...

Ja, det har ju lust att bli mycket mat på den här bloggen - kan bero på att mycket i mitt liv cirkulerar kring mat... Älskar att laga och älskar att äta. Gott alltså! Haha!
 
Jag har dock haft fin hjälp! När det gäller menyn för imorrn så pratade vi ihop oss med Oskar och Lisa och gör likadan förrätt och varmrätt - perfekt för ett nära samarbete! Att jag sedan fick ett halvkilo löjrom från Kalix av en av våra fina grannar gjorde ju inte saken sämre! Det är gott som räcker till många! Därför har vi idag pysslat i köket och förberett det som går att förbereda.

Ikväll dök också Lisa upp efter jobbet! Som ni förstår har vi här hunnit till provsmakning av desserten...

Oskar brer ut smält vit choklad och Lisa... Men hallå! Nu räcker det Lisa! Nej, hon slickade bara skålen. Ren...

Själv provsmakade jag nästan ingenting... Hahahaha! Jag smakade lika mycket som jag ljuger...


Men det blev också desserter - till båda nyårsfesterna! Ja, det blev också till ännu en fest eftersom jag envisas med att göra för mycket... Men en dessert kan vara bra att hitta senare i veckan. Eller kanske inte?

Har i alla fall gjort ett ordentligt pass med skottning av blötsnö och blev blöt inpå bara kroppen! Herregud vilken tur att vi har haft kallt hittills! Det här är inte riktigt kul. När det är vinter ska det vara vinter. Åkte också iväg för att komplettera lite mat och träffade en trevlig man som frågade om Mens Night och om vi inte skulle spela mer i Skellefteå? Nja, egentligen inte, svarade jag. Då gick han igång ordentligt eftersom han hört så många personer säga att det var så otrooooooooligt bra!!!
 
"Ni måste spela mer i Skellefteå efter nyår!".  "Ni måste filma föreställningen och sända den på TV!". "Det är så mycket skit på TV från övriga delar av landet och ni är ju så rooooliga!!!". "Ni måste spela minst 10 föreställningar i Stockholm!". Ja, så höll han på ett tag tills jag nästan blev generad... Väldigt roligt med den bekräftelsen av en person som bara hört talas om vår senaste produktion... Ja, nu hade han sett det vi gjort innan och han var, tack vare alla lovord, helt övertygad om att den här var ännu bättre än något vi hittills gjort! Kul! Ja, kanske får det bli någon extra här i februari? Man vet aldrig. Vill ni se mer av oss så säg till! Vi spelar mer än gärna!

Nu ska jag dock sova och se fram emot en trevlig kväll imorrn med glada vänner! Och om inte maten blir bra så har vi i alla fall gott om dessert...