Julgranskning...

Ni minns säkert gårdagens tveksamma inslag i vinterbilden:


Kan det här verkligen bli nåt? Igår kväll tog i alla fall maken tag i kapningen och såg till att den kom in i huset. En liten temeraturchock för vem som helst!

Tja... Vad ska man säga? Nog är den i chock alltid!

Ett par timmar senare... Kan det här verkligen bli nåt? Och var fanken ska man hänga bollarna?

Sängdags efter Unni Lindells serie "Orkestergraven"- fortfarande inga stora förhoppningar! Jag gillar ju att klä granen på kvällen eftersom man bättre ser hur ljusen sitter men jag gav upp! Vid den här tidpunkten kom också Oskar och Lisa hem efter bion och myntade uttycket: "Vad är det här? Det var den fulaste gran jag har sett!" Ja, jag kan inte annat än hålla med. Inte är det som granarna hemifrån skogarna! Men det gick i alla fall snabbt att köpa den... Haha!


Morgonstund hade inte någon större guldkänning men med åren har jag lärt mig att gilla läget och göra saker så bra som möjligt! Det får helt enkelt duga och kommer nog att bli en mysig jul i alla fall! Nästa år kanske jag slipper köpa gran.. Haha!

Mera trakasserad blev jag när jag satte på en DVD som jag köpte på Lagerhaus med brasa och julmusik (inklusive knaster från elden)! Vi har ju en kamin! Ja, ja, men det blev lite stämning i vardagsrummet så jag ignorerade påhoppen och tog fram julsakerna! Någon timme senare var jag ändå ganska nöjd!

Ja, för att vara en djävligt ful gran så blev den inte så illa! Nu ska jag bara slå in julklapparna! Ha en skön dag alla och njut av att det är jul och ledigt, av familj och kärleksfull tid tillsammans! Jag njuter i fulla drag - trots att jag i skrivande stund faktiskt är ensam hemma... Haha!