Bryggargatan!


En alldeles underbar kväll med hela familjen samlad! Vi valde att gå ut och äta en låååångmiddag på Bryggargatan för att få umgås ordentligt! Det är ett perfekt ställe att gå till om man vill njuta av god mat och samtidigt kunna prata med varandra! Mycket bra också om man vill förstöra lite pengar... Haha! Nu hade jag dock förmånen att kunna delbetala med presentkort som jag fick när jag fyllde år och jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att utnyttja detta!


Fina Oskar och Lisa!

Kul är det också att kunna se kockarna jobba i köket! Och allt måste vara minutiöst planerat! Inte en stressad rörelse eller en höjd röst. Jag vet inte om jag hade fixat detta... Haha!


Skål för familjen!


Ja, vad maken gör här har jag ingen aning om men han och Oskar måste ha någon bildöverenskommelse som jag inte förstår... Haha!

Det är inte konstigt att Lisa ser lite fundersam ut... Eller så är hon bara hungrig!

Vi valde att äta femrätters Norrlandsmeny! Och innan maten kom in fick vi en liten aptitretare med gravad ren, lingon, malt mm. Delikat!

Det mesta (allt!) är oerhört genomtänkt! T o m smöret är vackert!

Första rätten var en lågtempererad röding, med löjrom, äggcrème, rågbröd mm. Helt enkelt ljuvlig och nog min favorit på menyn!

Sedan kom det en rökt hare! Jo, röken fanns med till bordet under glaset!

Därunder hare med murklor och svartvinbärscrème... Såååå gott!

Inte undra på att sonen ser nöjd ut!

Eller jag! Älskar att gå ut och äta när man får mat som är vacker, välkomponerad och smakrik! På Bryggargatan blir man aldrig besviken! Underbart ställe med fantastisk mat!

Älgfilén med palsternackspuré, svamp och glöggsås var kvällens andra favorit!

Vi surrar mycket när vi ses men här blev det ganska tyst... Alla njöt!

Mellanrätt med ost (Goda, lokala Svedjan Blå!), hemgjorda russin i rom och pepparkaksflarn!

Kul inredning som jag inte märkte förra gången vi var här. Kanske för att jag satt med ryggen åt det här hållet? Roligt i alla fall med alla olika tapeter!

Och desserten! Chokladmousse i ett chokladrör och åkerbärsparfait! Mmm...
Jag behöver väl kanske inte säga mer?

Till kaffet bjöds det också, som extra godsak, några små utsökta, handgjorda läckerheter!

Oskar summerade kvällen! Tycker ni att han ser snobbig ut?

Näääeeee! Han var bara glad!!!

Efter några timmars ätande så åkte vi hem för att fortsätta umgås med något annat jag önskat att göra (fast det var inte jag som bestämde): Sällskapsspel!

Det blev "När då då?" - ett väldigt roligt historiespel där man ska placera händelser i en tidslinje! Det blev ett par hårda matcher där vi mötte ungdomarna!

Lite knepiga frågor och inte alltid rätta svar...


Men på mitt lag fanns säkerheten själv!


Tur det när jag själv verkade lite osäker...

Många skratt och en väldigt rolig kväll!

Fina Oskar och Lisa igen!

Och fina Emilia! Ja, jag vet att det blir mycket bilder på barnen men de är ju sååååå fiiiiina! Och nu kanske jag inte ska strö salt i såren men vem tror ni vann?


Jag och maken! Kanske inte helt uppskattat... Haha! Jag hade dock gärna förlorat eftersom vi redan dragit högvinsten som fått umgås med de finaste människorna i världen! Kärlek!
#1 - - Henny:

Jag följer din blogg med nöje, alltid lika kul att läsa dina inlägg.
Roligt att du Gillar Bryggargatan, vår dotter jobbar som hovmästare där (just nu en barnledig sådan)
Hoppas du får en riktigt skön jul med familjen.
Hälsningar från Åsas hemtrakter, nåja nästan iaf.

Svar: Tack! Ja, Bryggargatan är en fantastisk restaurang! Kul att du läser och God Jul på er också!
Monica Lindgren