TV-dag!

Nu var det dags igen! Uppe med tuppen och iväg för att göra TV-inspelning hela dagen! Det här är verkligen jätteroligt men också väldigt jobbigt! Jag kom hem efter åtta timmar, slängde mig direkt i soffan - och somnade! Och jag som trodde att jag skulle ut och springa på en gång...

Men nu blev det istället middag (tur att jag gjorde köttgryta redan igår kväll) och matshopping innan jag kommer mig iväg. Men det blir! Kan glädja bästa Anki med att jag nu också har träningsvärk efter måndagens pass! Det funkade!


Min motspelare för dagen var bl a trevlige Olle Sarri som gör en figur som heter Leopold Magnum! Själv spelar jag ju Borgmästaren Agnes Von Ljung i den kommande TV-serien "Skrotarna". Hon blir lite betuttad... Ja, hur det slutar får ni se till våren. Vi ska fortsätta våra scener på fredag!


Hela teamet består av både proffsiga och trevliga människor! Här är det Jonas Lawes som med en filt tillverkat ett "monitorrum" för att bättre se bilden p g a solen. Jonas är egentligen guvernant till de tre barnen men de var inte med idag och då gjorde han en massa annat! Han är ju egentligen en pärla på scenen men har numera valt att stå lite vid sidan om och hellre satsa på film.


Trångt och varmt var det på vissa ställen! Här ska jag filmas inne i en bil där både regissör, två filmare, ljudtekniker (ja, det är hans skor vi ser), inspelningsledare och chaufför ska rymmas. Jodå, det gick det också! Alla gör ett kanonjobb och Ted Kjellson som är regissör har verkligen kämpat för att det här projektet skulle landa i just Skellefteå! Nu kommer nog alla i stan att känna igen de medverkande! Kul! Hoppas kommunen förstår vilken reklam det blir för stan!


Och här är jag på väg till min sista scen! Alla människorna på andra sidan vägen är delar av filmteamet och då förstår ni hur många som behövs för att man ska kunna göra en så här lång serie (10 st 30-minutersavsnitt) på en och en halv månad. Det här är faktiskt SVT:s största satsning efter Julkalendern! Inte illa att man får vara med på ett hörn!

Ja, jag gjorde mitt bästa och texten satt hyfsat där den skulle. Nu blir det mer påläsning imorrn inför fredagens scener. Här löns det inte plugga i onödan eftersom texten inte ska sitta särskilt länge. Och imorrn ska jag också färdigställa en hel del saker till "Mens Night 2" som jag bl a ska presentera på Kulturens Hus i Luleå på lördag. Helgen ska också ägnas åt Oskar och Lisa som ska få hjälp med att flytta ihop i nya lägenheten där! Så roligt! Men det blir späckat schema hela veckan - och nästa! Bara att lägga sig i tid och se glad ut!


Jag fick en fråga om speldagarna så jag passar på att ge lite information om turnén och biljettförsäljningen! Här kan ni se oss:

Luleå
, Kulturens Hus, 28-29 september. Tel 0920-45 59 00
Umeå, Sagateatern, 5-6 oktober. Biljetter Biljettcentrum 090-13 31 80 www.biljettcentrum.com 
Vindeln, Folkets Hus, 7 oktober kl. 15.00. Information om biljetter kommer inom kort!
Piteå, Christinasalen 12-13 oktober. De 100 första biljetterna billiga via Piteå-Tidningen! Därefter numrerade platser via www.ticnet.se
Boden, Folkets Hus 26 oktober. Blir en “After Work” variant i samarbete med Opalen. Biljetter släpps 10/9. Endast 200 platser och en föreställning i Boden!
Arvidsjaur, Hotell Laponia, 10 november. Det finns flera olika “paket” med allt från bara show till middag och weekendpaket. Info: www.hotell-laponia.se eller 0960-55500.
Sundsvall, Teatern 14-15 november (en kortare show till lunchföreställningen den 15/11) Biljetter: www.entresundsvall.nu  biljetter med mat.
Skellefteå, Nordanåteatern 23-24 november, 30 nov-1 dec, 7-8 dec, 14-15 dec. Biljetter finns både med och utan mat. Men bästa platserna får du om du bokar showen inkl. mat. Bilj: 0910-45 25 15 www.destinationskelleftea.se. Biljettsläpp på fredag 24/8!

Alla kvällar 19.00 om inget annat anges. Föreställningen är ca 1 tim och 30 minuter lång, utan paus. Ni är alla så oerhört varmt välkomna! Nu ska jag ut - handla och springa! Ha en bra kväll!