Sol och hav!

Vilken underbar dag det har varit idag och vilket fantastiskt sätt jag har spenderat den på! Blev bjuden ut till en stuga vid havet som var det perfekta målet för dagen!
 

Började dock med att svänga förbi hemma hos mamma och pappa och gräva upp lite rosenpotatisar ur landet! Det är en tidig sort som är så underbart god att jag kan längta hela året! Vit i köttet, mild i smaken, smälter helst i munnen med en klick smör! Mmmmmmmm!

Sedan ut till haaaaaavet! De små moln som dykt upp på himlen hade också skingrats när jag anlände! Entrén till Lisbeths stuga bjöd in till en magisk dag!


Här bor hon hela sommaren! Vilket underbart ställe! Den här stugan åkte vi faktiskt förbi och tittade på när den var till salu men det blev ingen affär. Nu har den dock kommit i rätta händer och hon har gjort underverk!


Vitkalkade väggar och smakfullt inrett med vita soffor och marint tema! Sååååå fiiint! Jag vill också ha vita soffor! Ja, jag är lite avis men unnar henne allt gott som finns i världen! Hon har både skapat och är värd denna fina miljö!


Det här stora burspråket har hon byggt för att få in mera ljus och det blev bara hur bra som helst! Den gamla altanen revs och här fick hon en underbar utsikt mot havet!


Och här har ni henne: Finaste Lisbeth i öppningen mellan stugan och burspråket. Här har hon tänkt sätta in dörrar men jag tycker att det är fint som det är! Lite lister runt "hålet" så är stugan klockren! Ja, jag tycker en massa men det beror på att jag trivdes så bra att jag nog kommer att flytta in... Haha!


Här har ni stugan sedd från stranden! Fint med järnvitriol!


Och här nere satt vi och drack kokkaffe och surrade i solen! Underbart!


Jag förstår att hon trivs här! Jag fick sitta kvar och njuta medan hon ställde fram en fantastisk lunch! Ja, jag har verkligen blivit bortskämd och avkopplad idag!


Ni ser ju! Jag glömde tyvärr fotografera innan jag tog för mig... Men ni ser laxpudding, sallad, skirat smör, äggröra, gravlax och ljusugnsbröd! Hur gott som helst!


Därför tog vi också en längre promenad för att göra oss av med en och annan smörkalori! Fint i skogen när det är gallrat!


Jag trivdes! Kunde inte ha valt bättre dag!


Tusen Tack för idag Lisbeth! Vi har lärt känna varandra mer ordentligt senaste året och det blev bara så rätt! Stor kram till dig!


Nu har jag och maken tagit plats i uterummet och avnjutit dessa underbara potatisar tillsammans med smörstekt torskrygg, sallad och sås. Gött det också!


Ja, här har ni mig också! Dags att skeda upp!

Ha en fin kväll alla och njut av det underbara vädret! Själv ska jag förbereda ett föredrag jag ska hålla imorrn på ett Rotarymöte. Temat jag valde är "Ingenting är omöjligt!" så det är bara att börja jobba! Haha! Och just nu väntar vi också på Oskar och Lisa som kommer på besök! Härligt!