Running?

Har varit ute på en härlig kvällsrunda! Enda gången vädret är till min fördel... Hur som helst så använder jag Nike's app när jag är ute. Det är kul att veta ungefär hur länge man håller på och när man har hunnit en del av sträckan. Ser i alla fall att jag har gjort 15 rundor under juli och det känns bra eftersom jag också varit på Indoor Walking några gånger. Och nu lyckas jag också springa halva sträckan och det är en personlig seger eftersom jag aldrig sprungit! Inte ens som ung!

Idag fick dock appen, eller om det är GPS-signalen, spader. Jag har mätt upp en sträcka på fem kilometer som jag brukar ta. 


Så här ser min vanliga runda ut! Inga hastighetsrekord - jag vet - men jag är nöjd ändå! Det är kontinuiteten jag är ute efter!


Idag var den nästan dubbelt så lång - men ändå hälften så stor... Hmm... Märkligt! Men jag sprang nästan tre av fem kilometer och det var min bästa hittills! Jag har nedsatt lungfunktion så därför är all löpning en seger!

När jag och maken var ute på semestern så var jag tvungen att starta om eftersom vi på några hundra meter fick det här resultatet på skärmen:


Hahaha! Fullt så snurriga var vi inte! Vi följde vägen - men det gjorde inte GPS:en...

Ja, jag ville väl egentligen inte ha något sagt med detta annat än att den moderna tekniken är bra - om än något lynnig...