Hemmadag!

Ja, den här dagen har rullat på snabbare än jag tänkt. Pluggat text och kommer att fortsätta med detta imorrn eftersom den inte sitter ännu... Jag tycker att det är svårt att repa själv när man inte har någon att föra dialog med. Får väl ut och ragga någon motspelare... Men det ska nog gå det här också!


Annars har jag tillbringat dagen med min kompis i tvättstugan! Han (jo, jag tror att det är en han) har jobbat på väldigt bra och jag hängde gladeligen ut ett par maskiner i det soliga och blåsiga vädret!


Några molntussar på himlen, men solen sken och jag kände mig nöjd över att hinna undan en del. Men... den här sommaren är inte "rumba"...


Den är regn... Bara att springa och hämta in allt igen! Sedan klarnade det upp, jag hängde ut nytt, mera regn och då gav jag upp. Nu har jag slutligen tumlat en del och hängt tvätt lite överallt. Inte bara fördelar med att ha en stor maskin! Det är mycket som ska torkas!

Hann också iväg en sväng för att hälsa på fina svärmor som får komma hem imorrn! Härligt! Maken och familjen har varit hemma hos dem och gjort om i sovrum och stökat hela dagen för att det ska bli lite enklare för henne att komma runt med rullatorn. Bra jobbat!


Och på parkeringen mötte jag tre av barnbarnen som också hade/skulle hälsa på! Kul! Sonja är en fantastisk människa så det är inte så konstigt att alla vill stötta och träffa henne!


Hem igen för att steka lite torskrygg som jag serverade med sparris, hemgjort mos och en sås på Brobergs goda fiskkrydda och grädde. Riktigt bra! Jag hade verkligen längtat efter fisk! Och det stora fatet som matchar mina uppläggningsskålar hittade jag på IKEA:s fyndlager för 25:-! Bra va?

Ja, allt har inte gått min väg idag men jag känner mig ändå nöjd. Eller nästan nöjd... Eller inte alls... Haha! Inser att det är mycket som ska igång nu och någon mer semester kommer jag kanske inte att hinna med. Måste dra igång lite förberedelser inför hösten som ju kommer fortare än man vill... Men jag ska inte klaga. Det är ju bra att man har sysselsättning! Vi ses!