Sierra Nevada 3!

De två senaste dagarna har innehållit så många upplevelser att jag bara måste blogga igen för att dela med mig! Nu är vi hemma i Almuñécar igen och det blåser som fanken! Vi orkar inte göra många knop utan ser fram emot vila, mat och en bra sista jobbdag imorrn! Alltså har jag lite tid att blogga!


Igår kväll gick vi på den lokala puben för att äta middag! Det var också ett av de få ställen där det fanns internet. Puben ägs av två tvillingbröder som verkar rå om det mesta i byn.


Laddade för spansk husmanskost!


Först åt vi en soppa  och sedan denna gulfärgade köttgryta! Den var nog godare än den såg ut! Rustikt och hemlagat!


Och när vi fick in en mandelmaräng till dessert så hade Åsa valt frukt.


Den kom på en assiett men inte mer... Här började vi få världens skrattanfall!


Ett anfall som knappt tog slut... Personalen tyckte att vi var ovanligt glada!


Efter middagen var vi ganska trötta efter en lång och strapatsrik dag! Ulla och Janne kollade också in stjärnorna!


Sedan läste alla bloggen medan vi hade internet kvar!


Åsa och Mie sov på hotellet och jag fick plats i Ulla och Jannes gästrum. Vi gick först en sväng för att kolla om det blev någon fiesta men den lyste med sin frånvaro. Det visade sig sedan att den började vi 01.00 - med en massa bomber! Utanför Åsa och Mies rum!


Mycket flaggor hängde runt om hela byn. Här har ni också kyrkan!


En av gränderna!


Och här ett av torgen! Sedan gick vi hem för att knoppa in!


Värdarna bäddade och jag skrattade och fotograferade! Inte lätt med örngott till så långa kuddar! Sedan sov jag som en stock! Man borde alltså gå några timmar i bergen varje dag om man har dålig nattsömn... Haha!

Fortsättning följer...