Fint och hemskt

Det blev till slut en riktigt fin kväll! Snön har tack och lov smält undan så jag kunde ta på gympadojorna och gå en lång och härlig promenad när solen också tittade fram!


Riktigt skönt att få lite frisk luft! Och säga vad man vill men det blev liksom rent och snyggt efter snöfallet! När jag kom tillbaka ringde Oskar och pratade länge. Han har bokat en studentlägenhet och blir nog kvar i Luleå både för jobb på NSD i sommar och kanske kurser och jobb i höst. Skönt att det ordnar sig!

Efter middagen blev det mest TV som jag avslutade med "Kalla fakta" och deras inslag om den polisjakt som ledde till att en 22-åring körde ihjäl sig. Så brutalt! Jakten skedde i nästan 300 km/timme och polisen gjorde enligt filmen i bilen 485 livsfarliga omkörningar innan jakten slutade i en olycka med en vägbom. Och när helikoptern rapporterade detta så svarade poliserna i bilen; "Underbart!". Fy fan så omdömeslöst! Nu är de JO-anmälda och jag hoppas att de också blir straffade på något sätt. Deras egna fortkörning var ju ett stort prov på vårdslöshet i trafik! Jag säger inte att killen gjorde rätt heller men poliserna borde ha vetat bättre...

Ja, det var beklämmande. Så nu ger jag mig för idag!