It's raining again...

Och det har regnat hela natten! Det vet jag eftersom jag fortfarande låg vaken och lyssnade på strilandet fast klockan hade hunnit bli 03.00... Alltså är jag hur trött som helst och har ingen energi att komma igång med någonting överhuvudtaget... Märkligt ord det där. Känns som om det ska särskrivas men då ser det ju inte klokt ut... Jag låter det stå och tänker att jag ska försöka undvika det! Om det nu överhuvudtaget går! :)

Har ett möte inbokat i eftermiddag och i övrigt ska jag väl plugga text och renskriva idéer men det går liksom inte starta! Tror att jag skulle behöva en "choke-knapp"! Gläder mig dock åt att gräset blev klippt igår! Jodå, man får ta det bästa ur det lilla!


Annars har det blivit lite "Angry Birds" i soffan (lätt beroende!), lite ätning, rätt mycket kaffedrickning och bra samtal med bästa syrran som jag älskar och ofta tänker på!

Ska försöka rycka in lite oftare då jag vet hur stressigt det är att vara ensamförälder på veckorna. På den tiden barnen var små så jobbade maken kväll varannan vecka och det tog på krafterna! Ständigt dåligt samvete och alltid var man på fel ställe var man än höll hus... För lite tid att vara på jobbet och för lite tid att vara hemma! Och som kvinna tror jag man tar på sig ett alldeles för stort ansvar för hem och barn utan att någon bett en om det! Men det är svårt att ändra både på sig själv och på invanda mönster! Men tar man bara en dag i taget så går det mesta!

Nu ska jag försöka komma igång med något vettigt så får vi se hur den här dagen slutar... Jag kanske slår nytt rekord! Haha!