Hälsa och mat!

Just hemkommer från min hälsogrupp där vi idag lärt oss stretcha muskler för att slippa skador! Jättebra! Det här betyder kanske inte att vi är elitidrottsmän (eller trodde ni det?) utan snarare att ju äldre man blir desto stelare blir man! Därför behöver man verkligen sträcka ut ben och rygg för att må riktigt bra. Känns som om jag lär mig nya saker hela tiden!

Vi har också surrat en hel del om vikt, mående, träning och annat som är bra för hälsan - och som faktiskt är ganska olika från person till person. Alla gillar inte allt och allting är heller inte bra för alla! Det vi kan vara helt överens om är att vi bör äta måltider jämnt fördelade över dagen med både frukost, lunch, middag och mellanmål. Gör man det samt ägnar sig åt en del träning borde man må hyfsat! Det där är väl egentligen inga konstigheter men man måste faktiskt börja tänka på lite nytt sätt för att förändra sin livsföring. Det är ju i skallen det mesta sitter!

Och inte vet jag hur jag tänkte idag när jag hoppade över lunchen och bara drack kaffe... Förmodligen inte alls men jag får väl bättra mig imorrn. När jag kommer igång med jobbet har jag svårt att ta paus. Idag åt jag ju faktiskt frukost men sen blev det mest kaffe innan jag avslutade med ännu en klassiker: Porterstek!


Jädrar så gott! Och så vansinnigt enkelt!

Jag gillar ju att utemellan laga mat som sköter sig själv och därför tog jag älgsteken som jag fick med mig hem från mamma och pappa (+ lingon och hjorton! Tack, tack!!!) och slängde den i en gryta när den nästan tinat. Några timmar i porter, svart vinbärsaft, lök, vitlök, timjan, köttbuljong, soja och enbär (jo, jag har recept om det är någon som vill ha) och sedan är det klart! Jag kokade köttet igår kväll så i afton var det bara att skiva upp och göra en sås på den fantastiska skyn! Klyftpotatis och mammas hemgjorda svartvinbärsgelé smakade gott till! En klassiker som ger mycket matlådor när jag nu ska vara borta några dagar!

Morgondagen kommer dock att bli ganska hektisk. Eftersom september nu tar slut så ska jag både köpa en ny telefon och en dator imorrn förmiddag. Jag vill komma i fas med momsen eftersom jag ändå behöver dessa saker. Till lunch kommer Åsa för att gå igenom manus och Kågis ska också ansluta efter jobbet. Det blir en jobbkväll och sedan tidig start på fredag med företagsgenomgång och resa till Umeå där vi ska spela Mens Night! Det finns biljetter kvar till lördagens föreställning 14.00 så ta chansen ni som kan! Söndag avslutar vi turnéhelgen i Robertsfors! Måndag ska jag prata på Rotary och onsdag för pensionärer och det känns som om det här dagarna bara kommer att flyga iväg... Tur att jag "bottnade" med rejäl middag! :)

Ha en bra kväll alla!