Sportkväll!

Ja, det blev en väldigt trevlig kväll med god mat och goda vänner! Och av någon anledning också väldigt mycket sport! Men jag måste ju börja med det sötaste:


Wilma! Igår fyllde hon sex månader och är ju bara hur fin som helst! Här ser vi slutet på hockeyn och hon verkar redan lite less...


Marika försökte intressera henne för matchen men det gick väl sådär...


Nej, bättre att lägga sig! Jag tror att hon såg att Linköping ändå skulle vinna... Jag frågade inte men hon kanske bara är en medgångssupporter? Som jag då! Haha! Eller så förstod hon att vi också skulle kika på travet! Hur som helst blev det tyvärr förlust i hockeyn men sex rätt på travet! Ja, det låter bra men med femmorna gav det bara 573:-. Alltid något, men någon långresa kommer vi oss inte iväg på i första taget! Eller räknas Piteå?


Därefter blev det mat!!! Oj, så gott! En smarrig fläskfilégryta med god sallad, gelé, Anders "hembakta" bröd och Chèvrepotatis! Jag åt om vanligt för mycket och är fortfarande mätt! Den där potatisen gick inte av för hackor och kommer absolut att bli något jag ska göra hemma!


Skönt att sitta en stund efter maten! Men som ni ser i bakgrunden jobbade Carina på i köket och snart kom det kaffe, glass och varma hjortron! Jodå, jag åt av det också! För mycket igen! Haha! Supergod middag! Tack snälla för all god mat och för att vi fick komma!


Sedan blev det av någon anledning sittning i soffan igen! Kan det bero på att ingen orkade röra sig? Per-Erik gjorde reklam för bästa kör-drinken och vi började se fotboll! Eftersom dottern i huset befann sig på Camp Nou för att se Barcelona ta emot Sevilla ville vi ju också kika! Alla var nöjda! Ja, kanske alla utom Wilma...


Men hallå! Måste ni ser mer sport? Den där Messi är väl ändå inte så märkvärdig...

 
Bättre att ta en rejäl titt på kameran! Haha! Men Wilma, man ska ju aldrig röra objektivet...

Det blev en spännande match, tveksam straff, onödigt bråkigt uppror i Sevilla, flera röda kort och tyvärr en miss av Messi! Oavgjort! Så den sportiga kvällen slutade alltså med ett resultat av varje. Rättvist? Nja...

Hur som helst blev det en väldigt trevlig kväll! Tusen tack till värdarna och sällskapet! Nu ska jag försöka komma mig igång och funderar skarpt på vad jag ska ägna den här söndagen åt. Det kommer att bli några timmars jobb men innan dess väljer jag mellan att måla naglarna eller att gå ut och såga ned ett träd...