Inga armar kvar...

Oj, oj, oj... nu kommer jag att få träningvärk imorrn! Och då förstår ni kanske att jag inte valde att måla naglarna... Nej, jag klädde mig och gick ut med bågsågen! Det är ju ett verktyg jag inte använder varje dag...


Har irriterat mig på den här Pilen ett antal veckor! Den växer hur krokigt som helst och måste få en nystart! Men grenarna har blivit tjocka och satt också så högt upp att jag hela tiden fick såga ovanför huvudet. Därav den nuvarande bristen på armar...


Nu är den ful som fanken, garanterat felaktigt "beskuren" men "kortklippt"! Och jag är "lämmen" men nöjd! Har t o m burit bort allt ris och krattat gräsmattan innan jag nu gav upp! Bra jobbat Monica! Det gäller att hålla upp sig själv trots att det inte blev så snyggt! Haha!

Ja, jag hade ju kunnat göra det här tillsammans med maken när han frågade igår men då var jag för trött för att ens tänka tanken! Nu får han istället detta som en liten överraskning när han kommer hem! Det var faktiskt också skönt att vara ensam en stund, harva på med praktiska saker och fundera lite över livet. Känner mig inte riktigt harmonisk och då behöver jag lite "egen tid"!

Ibland tänker jag kanske onödigt mycket men det är fortfarande reaktioner hos mig själv som jag måste analysera. Vad är det som gör att jag "stör mig" på vissa saker? Och vad kan jag själv göra för att undvika detta? Hur ska jag bäst välja det som är bäst för mig? Men det är definitivt tankar som kräver ett helt eget blogginlägg! I'll be back!
#1 - - Ola T:

Bättre såga än sågas...

#2 - - Sussi:

:-D Kortklippt va ordet !

#3 - - Emma:

Äsch då, inte är den felklippt, den är hamlad! Bästa sättet att hålla in storleken på en bollpil :)

Här städade vi tomten från riset och veden efter två flerstammiga bollpilar som har fått göra plats för (snyggare) buskar.

#4 - - Monica:

Tack ska ni ha! Och Emma, vilken fin blogg du har! Massor med trädgårdstips! Kul läsning!

#5 - - Maria:

Varför du bryr dig? För att du är en engagerad kvinna, fortsätt vara det.

Granne tar bort alla grenar på sin pil varje höst, de har virat julgransljus i den, kanske en så där slinga som ser ut som en vattenslang..vit givetvis..