Lördagsmyyys!

Så härligt att vakna av sig själv och inse att man inte har sovit bort hela dagen men ändå känner sig utvilad! Hej på dig lördagmorgon! Jag är med! :)

Nu blir det äntligen lite tvätt och pyssel hemma innan det är dags att sätta sig med dagens travrad. Vi hoppas att det kan bli en storvinst ikväll eftersom vi ska se travet tillsammans med våra kamrater! Vi blev bortbjudna på middag med hela gänget ikväll och det ska bli supertrevligt! Så nu slapp jag laga middag även idag! :) Det här är verkligen en  ledig helg!

Vi avslutade gårdagen med en film! Vi såg "Junebug" som väl inte är helt ny men riktigt bra! Det var väl kanske mer min "cup of tea" än makens men han stod ut!
 
"Junebug" är ett familjedrama om mannen från södern som kommer hem med sin nya fru som både är diplomatdotter och ägare till ett konstgalleri i Chicago där de båda nu bor. Handlade om kulturkrockar och relationer. Jag gillade den även om den kanske inte var det bästa jag har sett. Ett bra sätt att avsluta fredagen!

Och när man ser film hemma så får man ju också sitta kvar i soffan tills eftertexterna och musiken rullat klart! Yess! Det är ju faktiskt en del av filmen och en avtoning man vill ha! Dessutom hade Stewie Wonder skrivit den underbara låten "Harmour Love" som Syreeta sjöng. Och den gav filmen en känsla av hopp och glädje så där på slutet! Lyssna gärna på den ni också! Man blir glad! :)

Ha en bra lördag! :)