Förlåt!

En riktigt, riktigt bra jobbdag med möten, repetitioner och många mysiga människor! Men det är efter en sån här dag när jag känner mig hyfsat lugn och nöjd som jag får ångest över hur jag uppför mig när jag är som mest uppjagad! Jag är en negativ, och argsint skitstövel när jag blir stressad! Ja, ni kanske tror att jag hittar på men det är helt sant! Fråga människor i min närhet... Eller så vet ni precis hur det är. Det kanske bara är jag som upptäcker det för sent...

Hur som helst vill jag be alla om ursäkt om jag på något sätt sårat er eller betett mig illa! Jag menar absolut ingenting illa och är nog mest arg på mig själv! Jag har ju svårt att släppa kontrollen i vanliga fall och när jag blir stressad blir det ännu värre! Mitt kontrollbehov bara ökar trots att jag hellre skulle delegera! Nu är jag dock mer på min vakt och inser att jag måste ta mig tid till avslappning och nedvarvning. Annars går jag under. Och där kommer jag att vara oerhört ensam... Så till alla er som kommit i min väg de senaste dagarna: Förlåt!

Till jul får jag väl önska mig lägre prestationskrav och ett jämnare humör! Haha! Ja, det är tur att man ibland kan skratta åt eländet! Det var länge sedan jag kände den här stressen men nu har det varit en period med mycket jobb och kanske också en oro både över att bli klara och att sälja biljetter. Man vill ju göra ett bra jobb! Nu verkar allt gå åt rätt håll och det kanske också är därför det börjar släppa. Men det innebär också ett uppvaknande där jag inser att jag inte alltid är så trevlig...

Men bättring kommer och efter den här dagen känns det i alla fall mycket lugnare! Det är tur att jag får omge mig med människor som jag verkligen trivs med och tycker om! Ni är ovärderliga!


Vi började med ett lunchmöte med Mie på Food! Det är verkligen mycket "girlpower" bakom den här produktionen och det känns bra! Maten och servicen kommer ett bli suverän!


Sedan fortsatte vi på Nordanå med att titta över antalet sitt- och ståplatser i foajén! Man måste ju ha någonstans att ta vägen när man fått mat och dryck! Det kommer att bli ett härligt mingel! "Dans i Novembermörkret" förberedde precis sin presskonferens och jag tror att Mie och Åsa skulle ha platsat som dansare! Eller hur?


Därefter ett möte på Folkparken och direkt vidare till Turistbyrån för att träffa dem om biljettförsäljningen. Och här gjorde Åsa en perfekt fickparkering i farten!


Efter ett par timmars repetitioner åkte vi för att införskaffa lite middag på ICA! Här har Åsa träffat några paket kakor som hon pratar med. Hur kan man döpa kakor till Chokladterapi? Fast det kanske är dessa jag borde ha ätit när jag har varit som värst?


Nu lyckades vi ta oss förbi och handlade istället av tacobuffén! Och att vi klarade oss utan att köpa godsaker berodde nog på att vi efter maten här hemma fick äta en av Beriths underbara Dumlekakor! Gött! Nu känns det inte bara bättre utan riktigt bra!

Ha en bra kväll alla!
#1 - - Ola T:

Som jag förstår det har du absolut inte något att be om ursäkt för. Jag tror nog att de du känner och har kontakt med vet vem du är och hur du är. Så det så.