Positiv!

Det gäller att komma ihåg att livet ändå är ganska "gött"! Det glömmer åtminstone jag ibland när jag är trött och stressad! Men små saker som funkar kan räcka för att man ska se saker ganska positivt!

En sådan småsak är t ex att vi har haft problem med digitalboxen som hängt sig och inte velat funka som den ska. Måndag kväll mailar maken ett par frågor om varför den beter sig som den gör. Tisdag förmiddag ringer det en trevlig ung man som tar sig tid att tillsammans med mig programmera om den och nu funkar den klockrent igen! Det är väl otroligt i dessa tider när man bara tänker "väntetider i telefonköer" om man ska göra en felanmälan?

Igår kväll kommer det ett meddelande på Facebook från en kvinna jag inte känner (tror jag) om att hon gillar det jag gör och att hon hoppas jag ska fortsätta! Så glad jag blev!

Sedan fick jag en TV-kväll i soffan som jag inte haft på länge. Och jag fick t o m med mig ett inredningstips! En småsak men ändå ganska fint:


Stoppa frukten i en vas! Ja, den borde ha varit "vidare" men det blev en kul detalj! Fjärrkontrollen i bakgrunden ingår ej i tipset... haha! Nu gäller det väl bara att antingen köpa en större vas eller mindre storlek på frukten...

Manuset blev också utskrivet! Vi har jobbat som attan de senaste dagarna med alla förberedelser och nu har vi äntligen det manus som vi känner oss tillfreds med! Än så länge i alla fall...haha! Det är mycket som har fallit på plats och jag ska nu bara duscha och plugga lite text innan det är dags att köra igång dagens jobb! Åsa är på ingående och vi ska träffa Food, åka och kolla en scen för ett kommande jobb, göra ett besök på teatern för att låna ett par saker och slutligen dra igenom hela föreställningen! En bra dag!

Har också hunnit prata med en god vän som ska göra en behandlig på lasarettet idag. Håller tummarna för att allt ska gå bra och att vi ska få "tillbaka" en bästis! Stora kramar kommer även här från bloggen!