Diplomati och tårar!

Somnade om och vaknade 11.00... Vad ska man säga? Utsövd? Nja... Känner mig krossad men inser att det nog inte är mer sömn jag behöver! Haha! Hur som helst är jag glad över att jag steg upp och bokade biljetter till Springsteen igår eftersom de tog slut i ett nafs! Extraföreställning är redan släppt och jag känner mig lugn och nöjd över att jag åtminstone kom mig upp i tid en dag den här veckan! Förmodligen den viktigaste dagen om man ska ha lite framförhållning! :) Och att planera nästa sommar måste väl räknas som att vara ute i god tid?

Annars rullar det på som vanligt idag! Ska fortsätta med lite pappersarbete som jag påbörjade igår. Alltid skönt att hinna ikapp och betala fakturor i tid... Det är också bra för den företagsamma framförhållningen! Men det går ganska bra just nu. Inte mycket biljetter kvar till återstående föreställningar av Julgalet och våren börjar också boka på. Jag överlever nog några månader till! Men jag sparar mina slutsatser tills allt är betalt! Haha!

Jag skrev ju igår om härskarteknik via tystlåtet "under-bordet-sittande" och tyst diplomati var nog ordet jag sökte. Tack Majbritt! Men det kan ju finnas fler sidor av detta. Som gubben som var gift med en riktig ragata och anmodades skura golvet under köksbordet där han satt när grannen kom in. Grannen skrattade och frågade om han var tvingad att sitta under bordet? Han svarade då: "Är man herre i sitt hus så sitter man var man vill!"

Och herrn i det här huset valde idag skinnfåtöljen (utan anmodan) efter att ha ätit lunch. Där får man hoppa upp om man är katt och gissa vem som var först?


Skrållan! Hon längtade nog efter detta och kröp som vanligt långt upp mot ansiktet! Hon älskar verkligen sin husse och följer gärna med honom var han än går! Det är fint! Vi hara faktiskt var sin katt numera. Oliver sitter helst hos mig så de är ganska rättvisa! Eller så har vi bara tur...

Nej, nu måste jag fortsätta med något praktiskt! Har redan börjat fundera på nästa show och tror att vi ska undvika en allvarlig och sentimental föreställning! Läste att Kicki Danielssons "Kickis tårar" inte säljer alls... Är man förvånad?