Snö!

I Göteborg hällregnade det idag när jag pratade med dottern som var på väg till jobbet. Här har det ju varit fritt från nederbörd, någon grad varmt och ganska torrt! Så torrt att jag tänkte tvätta bilen men kön var tyvärr för lång... Lika bra var det eftersom jag nu tittar ut och ser:


Snö! Inte mycket men det är lite vitt på marken och i gatlyktans sken så virvlar flingorna omkring!

Jag gillar när det syns eftersom det betyder att lampan är tänd! Haha! Jag kommer aldrig att förlika mig med tanken på att bara var tredje lyser efter 22.00 och att hela Höjdgatan är kolsvart efter 23.00! Men jag kommer säkert att bli glad när vi väl får snö eftersom Tekniska kontoret nu sparat så mycket att de kommer att ha massor med slantar över till plogning! ;) Men det blir väl precis som när det kommit mängder av regn - då är vattenförråden hos Skellefteå Kraft ändå av någon anledning tomma...

När det gäller Kraftverket har vi tävlat om fri elförbrukning under ett helt år genom att gissa vår förbrukning under november månad. Eller vi ska väl i ärlighetens namn säga att maken har gissat och jag har skrivit slogan. Men med det milda klimatet kommer det att bli svårt att ha rätt... Nåja, det finns mycket annat att glädja sig åt! Sonen har varit hemma hela min lediga helg och vi har både hunnit göra saker och slappa! Och från dottern kom det ett sent sms igår där hon skickade kramar och skrev att jag är Världens bästa mamma! Man blir varm i hjärtat av så fina barn!

Senare ikväll måste jag klura ut ännu ett skämt här på bloggen eftersom jag vill att Katarina ska få skratta innan hon sticker till jobbet! Inte lätt men jag ska börja tänka redan nu! :) Att jag skulle vara uppe 06.30 för att blogga är inte att tänka på... Så har ni kul vitsar kan ni väl kommentera och hjälpa mig lite!
#1 - - Ola T:

Vilken härlig logik angående elförbrukning och plogning. Månne kommunen verkligen tillämpar den? Nja, det tror jag kanske inte.