Nej, nej, nej!

Måste, måste träna mig i konsten att säga nej! Nej, nej, nej! Anledningen till detta är att jag, för att vara snäll, tog emot en dammsugarförsäljare igår som jag tyckte skulle få praktisera hemma hos oss för att få erfarenhet. Jodå, det var en trevlig kille som verkligen gjorde sitt jobb. Och med det menar jag att han gått hela kursen!

Hela kursen innebär att han verkligen lärt sig allt försäljarsnack och det gör mig närmast allergisk! Och med allt jobb som legat på den senaste tiden var inte mitt tålamod på topp. Alltså hann vi inte riktigt klart eftersom jag bara blev trött... Nu ska jag inte orda mer om detta. Det gör mig bara irriterad.

Nå, vad händer annars då? Jo, jag sitter med telefonen och försöker rensa i mina kontakter som nu fått dubletter. Detta kan man nog inte hålla på med hela dagen eftersom det inte ger någon större inkomst... Nu blir det textläsning och lite annat kreativt arbete! Känner mig dock otroligt mosig och seg så jag tror inte att jag kommer att kunna inkassera några nobelpris för det arbete jag utför det här dynet...

Läser på FB om en kontakt som säger sig vara drabbad av "letargi" och det känner jag igen! Åtminstone känslan av att befinna sig i nämnda tillstånd! Letargi är alltså en sjuklig medvetslöshet eller dvala som är ihållande... Haha!

Nej, ryck upp dig människa! Lite lunch och lite jobb! Återkommer!
#1 - - Maria:

Tänkte tyst för mig själv i går, vojne, vojne..att släppa in en försäljare i huset, det är modigt. Du ska höra hur jag låter när de ringer till mig..visst är dessa dammsugare svinigt dyra dessutom? Säg Nej till en, så säger du JA till dig själv...

#2 - - Monica:

Ja, du har så rätt Maria! Jag tillät det bara för att vi har gemensamma bekanta och det var hur dumt som helst! Men man lär dig hela tiden... Och kring 40 000 tror jag inte jag vill lägga ned på städning...