Utpumpad...

Herregud så trött man kan bli av att använda skallen... Måste vara bättre att kratta eller nåt. Ja, jag har jobbat idag och även haft möte med två olika placeringsmäklare. Då förstår ni. Förutom att jag har för lite pengar (haha!) så fanns det väl en hel del att göra när det gäller mina egna pensionsplaceringar. Dags alltså att sätta sig ned och grunna själv på hur mycket man kan avvara till detta. Men just nu orkar jag bara inte tänka mer. Tror att jag måste ut i trädgården eller ta en promenad för att bli mer klar i skallen.

Sedan åkte jag hem men har ju även i mitt huvud haft en klänning som jag såg på stan igår när jag var ute och shoppade med mamma. Har inte kunnat släppa den och trots att jag redan köpt ett par klänningar till bröllopet (Haha! Ni förstår varför jag inte har några pengar...) så var jag tvungen att vända tillbaka ner på stan för att åtminstone prova den. Och jag vet inte om ni blir förvånade men den satt naturligtvis helt perfekt. Det var väl det jag trodde! Jag tyckte redan igår att det stod Monica på den och så var det!

Jag bad maken ta en bild men det blev så mycket skratt att t o m klänningen såg oseriös ut...

  
För att jag skulle se "normal" ut så var han tvungen att be mig vara arg... haha! Jag har svårt att försöka vara snygg på bild. Det blir rätt snabbt grimaser eller andra tillgjorda miner. Eller gapskratt! Jag är nog bättre på att vara ful och kul. Där har jag inga problem med bilderna!

Jag läste om Gry Forsell i söndagens Aftonblad och där fanns en bild från hennes första tid på TV där hon gör världens min och berättade att hon hade väldigt svårt att slappna av när hon skulle fotograferas. Det kanske också är mitt problem. Men hur hon tänkte när hon tog på sig den här klänningen vet jag inte... Det enda som slappnar av i den är väl bysten...


Och jag som brukar var rädd för att vara för urringad... haha!

Nej, min klänning kommer att blir kanonbra eftersom jag känner mig fin och den ska jag publicera i sin helhet senare när jag är piffad och klar! Nu ska jag fortsätta att fundera lite på ekonomin medan jag krattar det sista här ute!
#1 - - maria:

Jag som tycker att Gry är för mycket, fick det verkligen bevisat här och nu..Inte snyggt...

men om du nu köper en till klänning, hur går det då med skor, väska osv..eller lånar du en av emma?

#2 - - Monica:

Ja, jag håller mig ju alltid till samma "klatschiga" färgskala: Svart/grått/vitt så det är inga problem. Och Emmas saker är inget man vill ha privat... även om hon har bättre smak än Gry... haha!