Söndag!

Hämtning av grabbarna i natt. När jag passerade sjön var jag tvungen att plocka upp kameran. Det var en så härlig kvällsdimma som såg ut som rök på vattnet.


Det var lite svårt att fånga på bild men maken har alltid varit fascinerad av den här dimman. När vi nyss hade träffats och övernattade i deras stuga fick jag alltid ge mig ut i båten och ro i dimman mitt i nätterna... Jag kan inte säga att jag var så där väldigt hågad just då men det blev fina bilder. Vad gör man inte när man är nykär?

Annars verkar det som om jag drabbats av någon sorts vårtrötthet. Kan bero på att jag sover sisådär men idag var jag i alla fall uppe i tid för att hinna till Mats och Kicki dit vi var bjudna på fika kl 11.00! Tidigt va? Haha! Hur som helst var det väldigt trevligt att komma hem till dem och Tilly var värsta fina värdinnan och tog emot med ett "Välkommen" redan på bron. Sedan visade hon (nästan) alla sina färdigheter och de olika rummen i huset. Jag tror att hon älskar att ha främmande! :)


En trudelutt på pianot och en sång som hon sjöng från ett papper men givetvis hade lärt sig utantill. Tänk om man fick ha så där fräsch hjärna hela livet!


Det är en väldigt charmig och glad tjej det här men här är hon inte Tilly längre utan hunden "Bolle" (om jag nu minns namnet rätt).

Och lillebror Charly var inte långt efter. Men om Tilly är förtjust i att ha främmande så var Charly desto mer reserverad - åtminstone mot påträngande och högljudda tanter! Haha! Nej, vi har ju inte setts så ofta och jag minns att våra barn också blev lite mer försiktiga mot främmande när de passerat halvåret. Men han höll igång även han!


Sju månader och full fart i gåstolen!

Sedan blev det supergott fika (Tack så mycket!) och lastning av grillen. Maken är väldigt noggrann med "knytningen" när vi lastar saker...


Mats är som vanligt oerhört positiv men vi fick stanna två gånger och knyta om innan vi kom fram till E4:an... :) Nu står den här hemma och det ska bli kul att testa gasol framöver!

Idag blev det dock kol i vanlig ordning och Oskars önskan om hemgjorda hamburgare säger man ju inte nej till! Riktigt gott och en bra avslutning på hans besök här hemma. Roligt har det också varit att träffa hans kompisar som också dyker upp här när han är i stan. Fina killar allihopa! Nu är han tillbaka i Luleå men kommer snart hem för i sommar och det gläder en gammal mor!

Nu blir det äppelpaj och TV för hela slanten! Måtte Maria Brandin äntligen åka ur "Mästarnas mästare"! Och blir det inte hon så offrar jag Anders Limpar! Så det så!

#1 - - Niklaskathinka:

A exceptional happy site!

#2 - - Monica:

Thank you! :)