Det händer saker

Jaha, Juholt skapar i alla fall reaktioner! Umeås kommunalråd Lennart Holmlund har aviserat att han avgår om det blir Juholt som blir ny partiledare... Det händer nåt! Och nu har jag sett Juholt live. På TV igår och i ett klipp på You tube där han överröstas av en röjsåg... Jag inbillar mig att han i alla fall har humor och det är bra. Sedan vet jag fortfarande inte så mycket mer.  

Men Sverige kommer i skymundan idag... Vilken katastrof det sker i Japan! Så förfärligt! Hörde nu att någon förutspått att när månen befinner sig ovanligt nära jorden så kommer det att ske katastrofer på jorden. Experter har avvisat detta men det kanske innehåller en viss sanning. Ja, jag lider i alla fall med alla som bor i Japan!

Här sker det betydligt mindre katastrofer. Snö. Men det får man se som en bagatell i sammanhanget! Nu ska jag iväg och städa ur förrådet med grabbarna. Känns sådär men i allra högsta grad nödvändigt! Ha en bra dag och halka inte!