Vilken supertrevlig kväll!!!

Efter en helt fantastisk dag i solen var det dags att göra sig i ordning för att åka på tjejfest! Jag hade t o m ägnat lite tid åt naglarna medan jag satt ute:


Den här bilden är till Malin och Emilia så att ni ser att jag matchade till 100! :) Tyvärr kom jag på att jag skulle bädda rent i sängen så jag hann nöta bort lite längst ut på ett par ställen. Är det inte alltid så? Haha!

Nåja, nött eller inte så åkte jag och hämtade upp Anki och Carina för vidare färd till Marika i Sjöbotten. Där var förberedelserna i full gång! Men när vi kikade till tunnan som var under eldning så råkade Anki trampa snett när hon steg ned från altanen så det blev en stukning och högläge.


Nu är hon extremt tålig men jag tror ändå att det kommer att vara smärtsamt idag. Hoppas det känns någorlunda! Som tur är var vi i "sjukvårdsdistriktet" - ett hem där det fanns både en händig kvinna, bandage och ispåsar!



Marika hade gjort suuuupergod mat med grillad filé och entrecôte, klyftpotatis, sallad, såser, "gisch"... you name it! Det var verkligen smarrigt och vi fick också testa deras nya gasolgrill! "Fonka!"


Söta Lisa satt också med när vi åt och hann väl både skämmas och skratta åt "kärringarna" när vi kom igång! Haha! Det har lust att bli lite surrigt!


Sedan blev det mycket prat och skratt - om både jobben, vardagen och livet!

Vi hann också ventilera våra män och familjer. Och neeej, det var inte det där vanliga kärringsnacket och klagandet. Det var mer en genomgång över vad som irriterar oss, vad vi måste försöka göra något åt och viktigast av allt; vad vi kan släppa och sluta bry oss om! Vi lever ju alla i långa förhållanden och något måste i alla fall också ha blivit rätt! Haha!

Tiden rusade iväg och efter jordgubbar med rinngrädde och socker (barnsligt sommargott!), snacks, godis och ännu mer prat så  hade klockan hunnit bli nästan midnatt innan vi kom oss till bastun och tunnan som då hade behagliga 37-38 grader. Helt perfekt när bastun var kanonvarm och kvällen fortfarande så ljummen! Inte ens myggen var särskit besvärande!


En härlig och avslappnande avslutning! Och ni som bor söderut kanske blir avundsjuka när vi säger att det faktiskt är så här ljust när klockan närmar sig 00.30... Ljuvligt!


Och nedanför tunnan vandrade islandshästarna omkring. Det är härligt att vara ute på landet!

Men till slut blev vi i alla fall trötta och tackade för oss. En kanontrevlig kväll på alla sätt! Tack Marika! Det här måste vi absolut göra om!


Till och med korna på andra sidan vägen hade "knoppat in" när vi skulle åka hem.

Och nu har jag gjort en långnatt och sovit till halv tolv!!! Jag var nog verkligen avslappnad när jag kom i säng! Tack ska ni ha tjejer! Det där var hur trevligt som helst!

#1 - - Malin:

Snygga naglar!!!