Sportkväll...

Ja, det blev en riktigt sportig kväll! Nu blev ni allt förvånade, men förutom en promenad runt området har vi också spelat Distriktsmästerskap i Boule! Haha! Det är fruktansvärt ansträngande...

Nåja, det här är i alla fall en supertrevlig och mysig camping där det bor massor av "säsongare" som har sin husvagn uppställd hela säsongen. Med tanke på hur de har "byggt in sig" så lämnar de kanske vagnen här även under vintern? De måste åtminstone boka upp platsen för flera år i rad...


Annars skulle de kanske inte plantera en tuja-häck...


Eller bygga så här ordentliga staket...


Eller palla upp den så här snyggt...


Eller så här stabilt! Haha!


Baksidorna kan dock vara lite mindre snygga...

Nåja, det är en väldigt trevlig stämning här och de har en riktigt bra restaurang för att vara en camping. Vi gick dit för kvällens middag och valde en medelhavskyckling med fetaost och soltorkade tomater.


Jodå, det var riktigt gott och suuupervarmt! Det var efter den här stadiga måltiden som vi kände att det måste sportas! Förra årets mästerskap vann jag faktiskt (ganska otippat) och nu känner jag inte att jag har nått formen för säsongen men är det tävling så är det! Man ger helt enkelt allt!


Startplats!


Utmanande spelplan!


Bouleklot och mätsnöre! Oumbärligt! :)

Det blev en stenhård match som ömsom vägde till min fördel och ömsom till makens. Knepiga placeringar av "lillen" och imponerande kast. Det stod länge och vägde men den avgörande tredje matchen kunde till slut vinnas av:


Mig!

Jaaaaa, jag blev mästare igen! Jabba! Hurra! Nu ska det firas ordentligt! Hallå! Mannen? Jaha, nu är tydligen den här storslagna segern inte värd så mycket... Det är med andra ord bra program på TV... Nåja, jag vet ju i alla fall själv vem som är bäst! Det får räcka!