IKEA!

Det känns alltid bra att börja dagen vid det blågula huset i Birsta! Det kruxiga var väl att vi egentligen inte behövde något... haha!


Men hit är man alltid välkommen!!!

Nu blev det ett par rundor i alla fall och några tusenlappar och ett antal köttbullar och värmeljus senare så har vi nu lastat in i bilen och ger oss iväg hemåt! Det bästa var kanske att jag även hittade ett par skärmar som vi ska använda till en av våra kommande föreställningar. De var också så stora att de inte hade gått lasta in i en vanlig bil. Ibland (eller väldigt ofta) är det bra att ha så här mycket lastutrymme! Särskilt när man älskar IKEA!


Maken hann även in på en annan favoritaffär... Men jag valde att vila benen! :)

IKEA är en smart affärsidé som verkligen lyckats med marknadsföringen. De vänder sig till alla åldrar, är billiga, har smarta, snygga prylar och hyfsat hög status! Även om man skulle hitta liknande saker på Rusta eller Jysk så smäller IKEA högre - åtminstone i mina ögon. Jag har väl aldrig varit orolig över att det skulle gå dåligt för Kamprad. Man önskar bara att man hade kunnat komma på samma sak själv... haha!

Nu börjar det droppa av regn igen och maken styr bilen med lugn och säker hand. Jag väljer att luta mig tillbaka tills det är min tur att köra. Skellefteå - here we come! :)
#1 - - Maria:

Jag är också ett stort Fan av IKEA, där finns det mesta, och precis som du säger, en del som man inte har någon aning om att man behöver slinker ner i vagnen:) Det har varit kul att läsa om er reas, du skriver för härligt.

I torsdags var delar av Lövångersrevyn i Kåge, då hörde någon a Emma, men då kunde jag väldigt påstridigt säga, att du inte alls var med. ( Vi var på jobbet och hörde ett ravel utifrån, det var Bohman)hihi..

#2 - - Monica:

Klart man älskar IKEA! :) Det är bra att du håller lite ordning på Emma! Hon kan ju inte vara överallt samtidigt!