Födelsedag! :)

Oj, oj, oj vilka gratulationer!!! Facebook har verkligen gjort att man nu blir ihågkommen ordentligt! Tack, tack, tack för alla underbara grattishälsningar på min födelsedag! Jag blev också firad av maken och sonen imorse med paket, god frukost och tårta!


Av min söta familj fick jag handledsvikter till mina promenader, en jättefin olje/vinägerflaska och en kanonbra kokbok som jag glömt bort att jag önskat mig! Tur att andra har bra minne! Tack allihopa!

Ja, jag blev uppvaktad redan igår av syrran med familj. Goda korvar, ostar, kex och marmelader till mig och maken samt en ursnygg ögonskugga och goda cup cakes!


Gissa vem som älskade de som var chokladöverdragna? Mums!

   
Det söta barnet hann också busa en hel del med pappan! Tack för presenter och tack för att ni kom!

Men idag blev det inte till att ligga och lata sig. Bara att kasta sig i duschen och göra sig klar för en fixardag i Lövånger där vi har dekorerat festlokalen inför morgondagens bröllop! Jag sov dåligt även den här natten men drömde att jag skulle ha på mig en tunika som jag köpte i Barcelona och så fick det bli!


Här får ni därför en "Dagens"! Jag hade t o m drömt om vilka skor jag skulle ha så det var bara att leta fram gladiatorsandalerna... :) Och en sak är säker: Tunikan kommer att bli en favvis! Tur att jag i vanlig ordning köpte två! Jaaaaa, naturligtvis i olika färg! Jag är ju inte galen på det viset...

Vi packade bilen med prylar och ljudanläggning och sedan bar det iväg för att hämta en tub heliumgas och ett stycke blivande svåger för vidare transport söderut. Sonen följde också med eftersom han och kusinerna både hjälpte till och repade musik i kyrkan. Det kommer att bli så fint imorrn på alla sätt! Jag lovar att återkomma med bilder!


Vi har blåst ballonger och gjort fint i hela lokalen idag. Jag får inte avslöja något ännu så här får ni en bild av Martins söta syster Hanna i arbete! Malin hade samlat ihop ett gäng kompisar också och det behövdes eftersom det var många olika saker som skulle göras. Och det blev verkligen toppenfint!


Jo, jag blåste också ballonger! Vi måste dock komplettera dessa imorrn före vigseln då vi inte är säkra på att de håller luft så länge. Jag vill också passa på att ge en eloge till min kära syster som verkligen tänkt till och haft så många goda idéer till "piffet"! Snyggt jobbat Malin!

Sex timmar senare var vi hemma igen och gjorde en kalasgod födelsedags-middag! Vi testade gasolgrillen för första gången och det var också en höjdare! Som det mesta idag! Jag är verkligen äckligt positiv men det kan behövas eftersom jag under fixet idag också fick öknamnet "Mein Führer"... Men ibland måste jag bara få bestämma! Haha!


Efter att ha fått det hemska öknamnet kan man ju undra om jag gasade ihjäl köttet men jag vill poängtera att likheten med den där dumma idioten bara gällde beslutsamheten! I övrigt vill jag verkligen inte beblandas med den typen av åsikter!


Hur som helst blev det grillad kyckling, lammracks från Nordmaling, italiensk örtkryddad salami (som var super! Tack Malin och Martin!) och potatis med oliver, fetaost, lök och tomater. Helt underbart gott! Nu har vi druckit kaffe och ätit tårta igen och det börjar väl vara hög tid för mig att förbereda morgondagens tal...

Därför loggar jag ut för idag och sätter mig i skrivstugan! Sverige-Moldavien får klara sig utan mig idag! Tack till alla som firat mig idag! Det är fantastiskt att få fylla 39! Igen! :)
#1 - - Anonym:

Grattis Monica, Lycka till med allt i morgon, övertygad om att din syster kommer att stråla ikapp med blivande make och lilla söta My..

#2 - - Anonym:

Ett stort GRATTIS från mej mé...



Kraaam