Sommardag i stan!

Idag har det varit en riktig super-slappar-solar-sommardag där jag njutit i fulla drag av både vädret och ledigheten!


This is where I've been! Doing nothing! :)

Det lilla jag har åstadkommit går snabbt att räkna upp: Läst, hängt tvätt, knäppt en finne, ångrat mig, ätit melon, druckit kaffe och massor med vatten! Så härligt!

Tog mig dock i kragen och åkte på Nordanå i afton där det återstod lite saker om skulle hämtas samt nycklar att returnera.


Därefter gjorde jag middag och idag åt vi lax, färskpotatis och sparris med philadelphiaost (getost & soltorkade tomater) och smördeg. Kanske inte blev så vackert men riktigt gott! Tack för tipset Sara! Sparrisen blir en favorit! Maken gjorde också en blåbärspaj och jag försökte att äta minimalt... Måste tänka mig för nu! Därför avslutade jag med en tuff promenad i den härliga sommarkvällen!

Har faktiskt också jobbat några timmar ikväll eftersom alla bilder ska sammanställas och skickas vidare. Oskar har gjort kanonfina bildspel och jag har monterat och gjort pdf:er. Kul att göra en återblick på allt som hände under förra veckan! Under den här händer det betydligt mindre!
#1 - - Ola T:

Slappdag behövs alltid. Och jag tror att du behöver en sådan då och då. De är inte enkla att få. Det går inte under jäktiga och arbetstyngda dagar att bara fundera på om ”tänk om jag slapp den här dagen”.

Det krävs att man slipper sådana dagar. Släpper vad man har för händer och bara slappar...

#2 - - Monica:

Haha! Du é la go' du! :)