Skitgöra...

Jodå, det blev mer än en promenad... Lagade en spartansk middag till mig och sonen (eftersom ingen av oss kände för några storverk) och sedan gick jag en långsväng i det härliga vädret. En underbar sommarkväll!

När jag kom hem igen kände jag att jag borde åstadkomma något mer innan jag slängde mig i duschen och då gjorde jag det jag längtat minst efter (nu hoppas jag att maken läser detta på jobbet med glädje):


Jag skurade ur soptunnorna!!!

Fy, fy, fy fanken så äckligt det luktade! Jag undrade flera gånger varför vi inte gör det här oftare men när jag väl var igång och kände lukten så förstod jag varför... "Å nu jer he ju röjtn' å"! Nåväl, nu är de rena och eftersom jag hade slangen framme så tvättade jag också av bilen som ska på service imorrn bitti!

Med gott samvete kan jag nu sätta mig i soffan med en bok eller lite TV. Skitjobbet är över! Gokväll!