Semester!

Här borde det komma ett inlägg om läsning, vila, njutning, värme, nedvarvning och glädje - men jag är inte där ännu...

Sov till klockan 11 och det var jag förbaske mig värd! Det var nog också tur för jag känner att humöret är lite tveksamt och långt ifrån på topp. Ännu! Drog genast igång en del av allt som står på min inre lista innan jag ens kan tänka mig att stanna av och njuta av ledigheten. Jag måste återfå kontrollen innan jag kommit dit och det gör jag inte om jag inte har hunnit ikapp.

Fick en hel massa underbara blommor igår som jag började med att plantera ut i krukor. Det gjorde jag givetvis under det enda ordentliga regn vi fick idag... Men hellre jobba undan än sätta sig och vänta. Det är liksom inte min grej. 


Fina Hortensior och andra blommor står nu lite överallt!

Nu har sonen påmint mig om att man inte kan vara på risigt humör när man haft en så här fantastisk och lyckad vecka och det har han nog rätt i! Så efter att ha varit iväg för att köpa en ny hårddisk till alla bilder (en av mina gamla börjar knorra och det är inte läge att ta några risker) och handlat mat så har jag börjat min nedvarving av stressen och uppvarvning av humöret!

Maken eldade också upp tunnan för ett bad och det brukar ju göra mig glad. Först blev jag dock mest stressad och kände att jag inte hade tid men när jag nu har suttit där någon timme så känns det faktiskt bättre och jag HAR blivit lugnare. Det var kanske det han hade i bakhuvudet! Haha!


Så plask på er! Nu ska vi gå ut och grilla lite oxfilé! Det är ju ändå lördag!
#1 - - Ola T:

Bakhuvudet – det är bagare som har det. I det här fallet måste hans initiativ har kommit från badhuvudet...

#2 - - Monica:

Haha! Ja, du är ju värre än Ulf... :)