Äckligt positiv!

Äter rester av ugnsstekt falukorv till lunch och läser om den evighetslånga konflikten efter Stieg Larsson. Nu har Expressen publicerat ett mail som han skrev till sin bror 20 dagar före sin död och som ska beivsa att de var "on speaking terms" och mer goda vänner än den bild av avlägsen kontakt som hans sambo försöker ge. Huruvida detta är sant eller inte håller jag snart på att sluta bry mig om. Det är sällan ens fel att två träter och om jag har läst rätt mellan raderna så är det ett gäng tjurskallar som bråkar och som heller inte ger sig på någon punkt. Nu har det också gått så mycket prestige i detta att det heller inte kommer att ta slut. Det mest tråkiga är väl att Stieg däruppe i sin himmel ska måste se detta utspelas. Ja, jag tror faktiskt att han med allt sitt rättspatos hamnat i himmelen och där hoppas jag att han har det riktigt bra!

Sådana böcker som han skrivit skiter man inte ur sig på kafferast och de håller en så otroligt hög kvalitet. Att de blev en sån succé är väl bara att gratulera och samtidigt är det en knäpp på näsan till Piratförlagets självgode representant Jan Guillou som refuserade dem innan Norstedts slog till. Han tycker fortfarande att de inte kommer upp i t e x Liza Marklunds kvalitet och då undrar jag om det inte är något verkligt fel på karl'n! Rätt åt honom i alla fall!

Tog en långpromenad före lunch och det var riktigt soligt och fint även idag! Tog med kameran för att se om det skulle finnas några naturupplevelser som man kunde fotografera men det gick väl sådär... När jag kommit fram till den plats där jag skulle fotografera solens strålar genom träden stod det en lastbilsdjävel där. Mitt i mitt foto! Och när jag kom längre ned på området så försvann solen bakom ett moln ovanför värmeverket!


Fin naturbild? Nja...

Men som vanligt låter jag mig inte nedslås av detta faktum. Jag trampade oförtrutet vidare och njöt av att komma mig ut medans det fortfarande är ljust. Jag tror och känner att ljuset har en positiv inverkan på humöret och välbefinnandet!


Ni ser ju själva... Äckligt positiv! Haha! Och bredkäftad som en groda...


Lämpliga gatunamn på vissa delar av Morö Backe! Snart är vi där! :)

Nej, nu måste jag fortsätta jobba och sedan sticka iväg och handla. Svärfars kommer hit på middag och då har jag lovat bjuda på biffar och rostade rotsaker! Vi hörs!