Det goda samtalet

Just hemkommen från ett alldeles fantastiskt möte med sååååå många fina människor! Jag får en helt otrolig kick av att träffa människor och prata om riktiga saker som hur man mår och ser på livet. Alldeles för sällan ägnar vi oss åt det goda samtalet som verkligen kan ge så mycket! Det blir ofta väder och vind och ytliga konversationer och det är väl också bra ibland men när man verkligen pratat och intresserat sig för andra får man också mycket tillbaka. Att lyssna på andra kan göra mitt liv bättre! Det är jag helt övertygad om!

Jag mår överhuvudtaget (skriver man verkligen ihop det?) så vansinnigt bra nu för tiden. Jag vet inte om det är vädret eller årstiden eller om det bara är tur men bra är det! En travvinst skulle väl inte sitta fel men jag kan inte säga att den skulle få mig att må så mycket bättre... Jag är helt enkelt nöjd!

Jag har haft en bra dag, hunnit det jag skulle och avslutningsvis bjudit svärfars på middag. Det höll på att gå åt skogen men jag klarade mig på håret. Jag tycker ju om att ha många bollar i luften och satte därför in biffarna i ugnen samtidigt som jag skyndade mig iväg för att handla det som fattades. På ICA träffade jag ju en massa trevliga människor så när jag kom hem var det på håret att biffarna skulle ha blivit brända. Men jag hade som sagt var tur! Det blev en riktigt trevlig middag och goda samtal även här! Sedan drog jag iväg på möte. När jag kom tillbaka insåg jag att jag varken hade några hemnycklar eller telefon. Och dörren var låst och maken ute. Shit! Men som tur är har vi sedan några år tillbaka en nyckel hos grannarna som ju var hemma! Tur igen! 

NU ska jag bara runda av den här utmärkta dagen med lite TV-tittande tillsammans med maken! Njut av livet mina vänner! Det är bara nu! :)


Tjolahopp!