Vad är SPYC?

Fick frågan om vad SPYC-pass är och just hemkommer från 75 minuters ren och skär plåga kan jag berätta att det är SMÄRTA! Fyn fanken så ont jag har i varenda muskel jag inte trodde att jag hade! Förkortningen betyder Styrka Pilates Yoga Core och är alltså en ganska blandad träningsform där man går igenom hela kroppen. Det gör jag under ledning av Anki "Hitler" Lundberg som idag plågade oss extra mycket eftersom hon kommer att vara bortrest ett par veckor...

Nej, vi är inte ihjälplågade men vi klagar högljutt trots att vi valt denna träningsform själva. Det ingår liksom i konceptet... Vi är ett gäng tjejer som fått förmånen att träna med henne och vi är väl i ungefär samma goda form allihopa - därav klagolåten... haha! Och om jag klarar av att stiga upp imorgon återstår att se...


Så här smidiga och graciösa är vi dock inte!

Nu ska jag ta mig till duschen - om jag orkar...