Kämpar du också med fettvalken?

Fick just ett mail med detta provocerande ämne... Hur fan vet dom det? Hela mailet var fyllt med rubriker som "Platt mage-kit", "Smal utan svält", "Lite för tung"...


Och även en bild på fettvalken... Är detta verkligen en fettvalk? Haha! Det är ju en skinnslamsa!

Nåja, jag ger det en chans och läser vidare. "Gör armhävningar hela dagen, varje gång du öppnar kylskåsdörren, när du diskar..." Jo, hejsan... bra idé men det kommer att ta tid att laga mat framöver... Och putmage kan bero på förstoppning, fel kost, allergi, för lite sömn (inte jag, haha!) och allergi. Nu är jag framme vid lösningen som naturligtvis är en prenumeration på "I Form"!

Nej, det får gå ändå. Jag klickar lite i deras träningsformer och mina promenader finns inte ens med... Dessa ämnar jag fortsätta med! Jag koncentrerar mig inte så mycket på varken putmage eller gäddhäng. Jag vill orka lite mer, komma mig ut en stund varje dag och kanske tappa ett par kilo. Det räcker för mig! Och tidningen är säkert jättebra, men jag vet hur det är när man är lite desperat. Man köper böcker och tidningar och lägger ned onödiga pengar på sådant som bara blir liggande. Bättre då att satsa på Gymkort eller nya skor. Eller ägna tiden som går åt till läsning till just promenader!

Nu är vädret helt strålande vackert och jag skulle gärna ge mig ut! Får se om jag hinner. Måste göra ett besök hos mina föräldrar som ringt och vill att jag ska komma. Så får det bli!
#1 - - Ola T:

Håller med dig fullständigt. Promenader räcker väldigt långt. Tänk bara på förre kungen Gustav VI. Han gick dagligen långa promenader och var i toppform till dess att han dog. Så det så.