Inspirerande möte!

Idag har jag varit i Umeå för att träffa ALMI och tjejerna som genomförde Projekt Identitet med mitt företag. Det blev ett väldigt bra uppföljningsmöte där vi gick igenom deras sammanfattning och även min fortsatta utveckling. Jag har redan gjort en hel del förändringar men nu ska jag jobba vidare med Eventdelen i mitt företag.

Vilken kick det var att resonera och bolla idéer! Jag är en bit på väg men mycket kan bli ännu bättre! Nu ska jag fundera på namnbyte och ny hemsida samt en ny grafisk profil. Jag ska också försöka specificera vad jag erbjuder och sammanfatta min kompetens inom olika områden. Det blir bra att börja med nu när revyn är färdigspelad. Under den här våren kommer jag att ha lite mer tid över att både jobba med företaget och skriva på en ny show som jag och Åsa ska göra framöver. Allt känns väldigt roligt och, som sagt, inspirerande!

Jag kommer också att skaffa mig en mentor och det känns bra inför framtiden. Det blir förmodligen en kontakt i Umeå eftersom jag tycker att det kan vara bra att få input från någon som inte alls känner mig utan kan ge mig en mer objektiv syn på mitt företagande.


Såååå positiv!

En synnerligen bra dag med andra ord! Jag passade också på att skjutsa min granne till Lövånger där hon kunde besöka maken under dagen. Hon har brutit armen och han befinner sig därför på korttidsboende där. Kändes bra att kunna göra en god gärning för dessa underbara människor!

Ja, jag känner mig helnöjd men inser att klockan bara sprang iväg. Jag hade ju tänkt hinna ta en promenad ikväll men den är ju å andra sidan inte slut ännu...

#1 - - Maria:

Vad ska du heta sen då? Är inte Monica ett bra namn?

#2 - - Monica:

Haha! Jodå, det är det men just nu heter mitt företag "Bröderna Henrys Monica Lindgren AB" och det känns som om jag måste hitta på något som är både kortare och mer tydligt.

#3 - - Ola T:

Kul och inspirerande att du haft en kul och inspirerande dag. Jag lurar på ett förslag till nytt namn – Monica Lindgren – BH AB (med den naturliga betydelsen Bäst Hittills och underförstått Bröderna Henry) Nej, det var ett dåligt förslag. Men dock...

#4 - - Anonym:

Men Ola... Kom igen, bättre kan du! Haha!