Vardag igen!

Nu återgår allt till gamla ordningar igen! På något sätt är det väl skönt samtidigt som jag ju saknar att ha hela familjen omkring mig! Maken har börjat jobba, dottern har åkt hem men sonen är som tur var hemma en dryg vecka till så jag passar på att njuta av det!

Annars så har jag åkt lite ärenden, skottat (med livet som insats), tvättat, diskat och lagat mat. En helt vanlig vardag med andra ord! Skillnaden är väl att jag inte har behövt jobba men faktiskt har jag fått en idé som jag ska jobba lite med framöver. Alltid bra när det kommer något nytt och hälsar på i hjärnan. Det betyder att den fortfarande fungerar! Jabba!


Något annat som funkade igår var faktiskt körningen! Polisen hade bilar uppställda på flera ställen längst E4:an och jag tror att det hjälpte. Åtminstone bestämde jag mig för att köra lagligt och slippa onödiga böter. Och när man kör lagligt så drar faktiskt min bil också mindre bensin! Man behöver väl kanske inte vara Einstein för att förstå det men jag tankade i Ånäset och under milen hem så drog den inte mer än 0,74/mil! Har aldrig hänt!

Annars gläder jag mig åt min trådlösa högtalare till iPhonen. Köpte denna där signalerna överförs via Bluetooth och det är helt fantatiskt. Vilket ljud! Och jag kan vandra omkring hur som helst i huset och ändå ha signal. Det gillar jag!


Jambox! Ypperligt redskap! Idag har jag spelat Amy Winehouse vilket gör mig både glad och ledsen. Glad över att hon gjort en del fantastiska låtar men ledsen över att drogerna tog hennes liv. What a waste!

"Waste" var i alla fall (kan man göra så där snabba kast i en text?) inget jag ägnade mig åt till kvällens middag. Nu har jag förbrukat mer rester och gjorde en pastasås på kött från lammfiolen, svamp, lök, överbliven ädelost, philadelphia och crème fraiche.


Jojo! Blev riktigt bra och nu håller det på att vara slut julmat! Tack för det!

Har också hunnit iväg för att träffa lite goda vänner samt läst lite i en av mina nya böcker så det blev en riktigt bra dag! Vi fortsätter väl i den här stilen veckan ut tror jag. Möjligen kan jag lägga till lite bättre sömn i natt! Och en kaka till kvällsfikat... :)