Meningen!

Nu förstår jag! Äntligen! Vad? Jo, varför det är meningen att man ska leva tillsammans! Det är inga futtiga tankar som rör sig i huvudet så här på morgonen... Många har säkert teorier om varför man som kvinna ("man som kvinna".... vilken formulering!) ska leva med en man. En del tänker på fortplantningen, och den är ju naturligtvis viktig, men sen... Varför ska man fortsätta? Nu har jag förstått det!

Kära vänner, jag vill nu dela med mig av mina erfarenheter. Självklart vill man fortsätta att leva tillsammans för att göra roliga saker ihop, för att dela glädje, sorg, säng, semestrar och gräl och fan och hans moster. Det är nog bra! (Välj själva vilket ni helst vill ägna er åt!) Men den riktiga sammansvetsningen kommer en sån här dag, när man får gå ut tillsammans i den arla morgonstunden, greppa var sin snöskyffel och kasta sig igenom ett par decimeter sunkig blötsnö!


Kärlek! Haha! Nej, det kanske inte är den viktigaste anledning men medge att det är jädrigt skönt att slippa vara ensam om detta! För under det till synes magra snötäcket är det vatten. Tungt och slaskigt jävla vatten! Den 19 december! Fucking unbelievable!

Ja, nu märkte ni säkert att jag halkade in på lite främmande språk. Typ engelska. Bra sak man lärde sig i skolan och nu bör göra allt för att underhålla! En kul grej är att jag tillsammans med en kvinna söderut börjat spela matcher i Wordfeud på engelska! Det är inte helt enkelt! Om man tyckte att man hade ett rikt ordförråd tidigare så får man nu gräva djupt för att komma på ord som passar mellan "Equal" och "Joy" och helst också går att få in där det är dubbel ordpoäng... Jag kan avslöja att man får inrikta sig på att hitta orden! Haha! Nej, nu har hon lagt något igen... "Pokey"... Hur fanken ska jag få ihop det här? Och ingen hjälp får jag av maken heller. Vad ska man egentligen ha honom till? Jo, just ja...

#1 - - Ola T:

Du och ni är för härlig(a)!

#2 - - Majbritt Söderberg:

...och i nöden prövas vännen-kärleken ;-)

#3 - - Anita Lundqvist:

Ja men du är ju bara för smart!Nu har du löst ett världsproblem men kan du kontakta

Vår Herre också och be om kall snö så vore det toppen!

Till dess får jag "kasta vatten".

Ha de gott!

/

Anita Lt

#4 - - Karin:

Monica, visst räcker det om Ulf skottar snö. Då kan han väl slippa Wordfeud:-)))

#5 - - M:

Nu har du nog fått detta om bakfoten, kvinnor är inte ämnade för att skotta snö, det ska mannen göra, och orkar han inte det, ja då är det ju synd om honom hihi..Jag hatar snöskottning, ok om det kommer lite pudersnö, men inte tung blötsnö, fy f-n...Lycka till med engelskan...