Jag kom på det!

Jag har fortsatt min lyssning av Amy Winehouse låtar och hade hela dagen igår på känn att jag hört några av tonerna tidigare - fast i en annan låt! Den sång jag tänker på är "Our day will come" och andra raden på refrängen påminner så oerhört mycket om en annan låt som jag också gillar. Men vilken?

När jag borstade tänderna i morse kom jag på det! Eric Clapton!!! Men vilken låt? Öppnade Spotify och redan när jag såg titeln visste jag: "Say what you will"! Andra raden i refrängen har precis samma toner fast i en lite annan takt. Så skööööööönt! Ja, man kan få dille på saker man inte kommer ihåg och det lär väl bara bli värre och värre i takt med att man blir äldre och glömmer ännu mera... Men nu vet även ni. Om det nu är någon som bryr sig! Haha!

 
Winehouse å Clapton!

Annars har dagen rullat på! Åkte ned en sväng på stan för att returnera ett par saker från rean. Ja, det mesta passade bra men det var ju inte allt jag hade orkat prova. Tur då att man kan byta! Sedan fick vi fikafrämmande av familjen Bohman från Kåge! Så trevligt! Och tur att det kommer någon när vi har fikabröd i frysen! Stort Tack till svägerskan Berith som också gav bort hembakta kakor och bullar i julklapp! Hur bra som helst!

Hur som helst  blev det full rulle i eftermiddag! Roligt att det blir lite liv och rörelse! Alla söta barnen var ju med!


Fanny!


Tilly!


Charly! Jodå, alla namnen slutar på y! :)

Jag är ju ingen mästerfotograf så det blev lite röda ögon men ni ser ju i alla fall hur fina de är! Har lite svårt att komma överens med min blixt. Jag vill ha blixt på lång tid så att man får med det befintliga ljuset i rummet och som det är nu blir det bara så ibland och jag har ingen aning om hur man ställer om detta. Måste läsa instruktionsboken!


Vi har ju inte heller särskilt mycket leksaker men med ett paket russin, ett gäng klossar och några bunkar kan man ändå roa sig när man är barn!


Det blev pannkaka och sallad! Tack för maten Tilly! Jag blev ganska mätt eftersom man inte fick lämna... Men vad gör man inte? Och blir man trött på karotterna så finns ju alltid pappan!


Ja, det är han som är upp och ned... Nej, jag menar rätt väg! Tilly påpekade att han faktiskt är vuxen nu! Men jag vet inte... Barnasinnet har han i alla fall kvar! :)

Trevlig eftermiddag var det! Man borde åka till varandra och dricka kaffe oftare! Ett ganska opretentiöst sätt att umgås! Nu ska jag försöka skapa lite middag och är inte så sugen på alla gamla rester. Blir nog en tur till affären!

Synes!