Lyckat?

Mycket bättre dag idag! Bättre sömn och bättre humör vilket gör att jag också kan unna mig att slappa utemellan men också har energi att göra lite saker vilket gör att jag mår bättre när jag slappar! Det är någon sorts Moment 22...

Ja, efter en stund i solen så blev det tvätt och hängning ute! Jag kommer att bli deppad när kläderna ska börja hängas inomhus igen... Det torkar så snabbt och doftar så gott utomhus! Fick ett ryck och tvättade lite till:


Älsklingsbilen! Ser ni hur glad den är? Och medan jag höll på med detta så hade sonen också varit duktig igen:


Mera blåbär plockade! :)

Nu tänkte jag att jag skulle baka lite så jag satte igång med blåbärskakor som brukar vara jättegoda. Nu vet jag inte om det gick lite väl snabbt (det brukar göra det ibland...) för jag tycker att de blev för hårda... Det där med att mäta upp mjöl ska man nog inte göra i hastigheten... Och jag som gjorde två satser... Båda blev likadana...


Inte släta och fina kanter... Hårda... Men om jag känner maken rätt så slinker de nog ner i alla fall! Annars har man väl inte mycket att klaga på. Temperaturen har varit i topp idag och det är sällan jag ser att det är så här varmt:


I solväggen visserligen men ändå! Hot, hot, hot!

Lite annat pyssel har det också blivit. Läsning, omflyttning i uterummet och en tanke på dammsugning - som nog får stanna vid tanken. Det räcker för idag. Nu har jag också gjort köttfärspizza med grönsaker till middag och sedan blir det en promenad igen! Ha en bra kväll alla!
#1 - - Ola T:

Vilken energi du har! Ha det gott själv.

#2 - - Mariana:

Mums, kan man få recept?