Lule-lunch!

Det går otroligt snabbt att ta sig till Luleå! Även om man håller hastighets- begränsningarna! Fast jag har ju fortfarande lust att justera dem en aning... Nåja, lite vägarbeten i starten tar ju ned farten lite, och särskilt i Frostkåge där jag nästan trodde att det brann!


Svartröken!

Men sedan gick det som ett hejsan och helt plötsligt var jag framme och fick jag träffa favoriten! Man kan väl kalla honom min energikick!


Luleå energi... Ja, lite långsökt kanske men vad gör man? Om ni undrar vad han säger så är det "Sluta nu!". Och det gjorde jag! Man får ju inte vara för påflugen när han är på "hemmaplan"!


Hur som helst fläskade vi på idag och åt lunch på Roasters. En "steaksandwich" med chilibearnaisesås... Jag har fortfarande lite ångest över denna bastanta måltid men det var för jädrigt gott! Och så himla trevligt att få träffa sonen ett par timmar!


Längst gågatan är det numera byggarbetsplats med stängsel sedan de rev det gamla huset som låg där. Och det är tydligen gott om publik hela tiden! Den här farbrorn var så söt där han stod och hängde för att se hur arbetet fortskred!


Men sedan var det bara att skjutsa sonen till Porsön, åka tillbaka till stan och parkera. Jag är fortfarande lite noggrann med lacken så jag tog en bild för att se om det är någon som slänger upp dörren! Haha! Troligen är det ju helt andra bilar som kommer om två minuter. Då har jag inte mycket för det här...


Och nu sitter jag i fiket på Kulturens Hus! Denna magnifika byggnad precis mitt i stan! Så fantastiskt trevligt! Här vimlar det av folk som bara fikar, träffas, går på biblioteket, ser föreställningar eller tittar på utställningar! Ett gytter av kultur - allt under ett tak och tillgängligt för alla! I love it! Det är så här jag skulle vilja att vi hade det hemma i Skellefteå!


Den här intressanta utställningen hänger precis när man kommer in och den ska jag kika mer på senare. Nu inväntar jag Åsa för att dra upp riktlinjer inför kvällen då Kulturens Hus presenterar hela hösten och alla evenemang! Jag ser verkligen fram emot att träffa publiken! Hoppas naturligtvis att en del av dem också vill se oss i september!

I'll be back!
#1 - - Maria:

Och vi andra taggar för att se er mötas i morgon på Nordanå området :)

#2 - - Ola T:

Vilken härlig dag för dig. Men jag läste nog litet fel först då jag trodde att du skjutsat sonen i Porschen innan jag såg att du skjutsat honom till Porsön...

#3 - - Monica:

Haha! Ja, någon Porsche har jag inte ännu även om jag nog behandlar min bil som en sådan... Och ikväll drar det igång! Tack Maria för att du stöttar oss i Kockduellen!