Lite stressad...

Känner mig lite stressad även om jag inte borde vara det. Tycker att det blir lite för lite som kommer ur händerna... Jag tror egentligen att jag är lugn och nöjd bara om jag har jobbat som ett svin men jag fortsätter att utsätta mig för dagar då det inte händer så där jättemycket bara för att träna. Det går sådär. Men kanske ändå framåt.

Jag bestämde mig i alla fall för att göra bort en del saker som man ju kan bli stressad över. Fixat annonser, haft kontakter med tryckeriet, betalat räkningar, betalat ut lön och sagt upp prenumerationen på Allt om mat som jag måste ha haft i 20 år! Det sista kanske låter konstigt men jag hinner inte med att läsa den nu så jag blir bara stressad när den kommer i lådan trots att jag ju älskar att laga mat! Men internet är ju fantastist och där hittar jag många recept om jag söker något speciellt. Alltså kan jag börja om igen om det skulle kännas nödvändigt.

Ett tag hade vi säkert sex olika prenumerationer vilket i slutänden blev både dyrt och en stor hög till pappersinsamlingen och det är ju inte bra. Jag tror att maken hinner läsa fler men så är han ju också en tidningsman! Haha! Nåja, nu har jag rensat kraftigt så får man se vilka det är man saknar.


Var tvungen att illustrera dagen med en avkopplande bild från sommaren...  Allt för att stressa av! :)

Har ett par idéer till sångtexter som jag ska försöka färdigställa innan dagen slut. Nej, kanske inte färdigställa men fortsätta med. Nu blev jag lite snäll med mig själv... haha! Det värsta är faktiskt att om jag bestämmer mig för att hinna ett visst antal saker så blir jag så besviken om jag inte lyckas! Därför tränar jag mig i att sänka kraven. Snart blir jag väl nöjd om jag lyckas stiga upp! Haha! Skämt åsido är det kreativa arbetet det som också är svåras att bedöma tidsmässigt. Praktiska frågor kan man pricka av och fixa men det kreativa har ju en viss process som ibland måste få ta sin tid.

Ja, det här inlägget blev verkligen ett samtal med mig själv om vad jag borde tänka på men det kan vara nog så nödvändigt ibland! Jag känner mig i alla fall mindre stressad så det måste i alla fall ha haft en viss effekt... :)