Höstmys!

Det blev en härlig kväll i uterummet igår! Hösten är visserligen här så vi saknar barnens sällskap enormt men det är också mysigt att sitta med tända ljus och en sprakande brasa! Höstmys och livskvalitet!


Kantarellsoppan smakade underbart och avnjöts med grovt bröd och brieost. Enkelt och gott!

Maken hade dessutom gjort den klassiska blåbärspajen till dessert så jag var både fet och mätt när jag gick isäng! Haha! Svårt att stå emot vissa saker... Idag är det mera späkning som gäller och jag håller mig till lättfil, mager müsli och sallad! Man kan inte festa varje dag!

Annars sitter jag här hemma och jobbar idag. Kanske blir det också en tur ner till kontoret men det är som attan när man börjar någonstans. Där blir man i regel sittande. Åtmistone är det så för mig. Men det spelar ju ingen roll var jag sitter. Huvudsaken är väl att jag får jobbet gjort! Jo, jag får lite dåligt samvete över att jag inte åker ner eftersom jag tänker att alla andra tänker att jag inte gör något men det är ju faktiskt jag som bestämmer över mitt eget liv och arbete! Vilken insikt! Haha!

Jobbar med praktiska frågor den här dagen. Det ska göras affisch till julshowen, ändras på hemsidan, pratas med lite olika människor och planeras vidare. Jag ska dessutom börja skriva på ett jobb jag ska göra på lördag. Det blir lite intressant eftersom jag ska underhålla en grupp som jag själv är medlem i och därför nog så viktigt vad man säger. Nej, jag är väl inte rädd för kritik men man vill ju att det ska bli extra bra!

Nog om detta. Nu mer jobb!