En alldeles speciell dag!

Det finns vissa dagar som jag firar mer än andra. Det har ingenting med födelsedagar att göra utan mer med bedrifter jag genomfört som jag faktiskt är särskilt stolt över! Det är inte ens viktigt att berätta om dem för fler än min familj. Låter kanske konstigt att inte skryta offentligt men en del saker är ju mest viktiga för en själv och det här är en sådan dag! Jag kan t o m (vilket jag inte gör så ofta) säga att jag har gjort det här förbaskat bra! :)

Men bara för att man firar behöver man ju inte ligga på latsidan. Började dagen med att fika med farfars som var på genomresa innan de skulle vidare till Storforsen med husvagnen. Det var tur att jag hade bakat! Hoppas de får trevligt trots att vädret är lite mera höstigt idag.

Sedan fortsatte vi med att städa lite på vindan. Känns bra att ha sonen hemma eftersom maken ju behöver lite hjälp. När det gäller tak och stegar är jag nämligen inte mycket att hänga i julgranen. Det har blivit bättre men när vi flyttade till huset så tog det minst fem år innan jag ens gick upp för stegen p g a min svindel! Ja, ja, jag vet att vi har en enplanare... Efter några år byggde faktiskt maken en mer rejäl trappa för att det skulle gå lättare:


Nu kan jag nästan gå upp och ner utan stöd! Haha!


Vinden är annars inte mycket att skryta med... Herregud vad man sparar på saker och ting! Nu har vi rensat bort en del men det är massor kvar. Mycket skräp men en del kul saker hittar man ju också:


Förr var det inte tal om Photoshop för min del... När vi planerade att bygga uterum målade jag akvareller med olika förslag... Haha! Så här blev det i alla fall inte när det var klart!


På vinden är hängde också en av bröllopspresenterna. En jättekeramik som inte riktigt är så lättplacerad... Men efter några år kan man faktiskt lägga bort en del saker.


Jag hittade också min första skrivmaskin! Fick den till jul för ca 40 år sedan och jag minns hur oerhört glad jag blev! Det var det enda jag hade önskat mig och under en period skrev jag allt på maskin!

Men på eftermiddagen närmade vi oss kaffedags och fick främmande av bästa syrran och My! Dags igen att fika kakor och äta blåbär och glass!


Go-unge!!!

Jag var faktiskt ute i skogen en sväng för att plocka mer bär och bakade även mer kakor! Den här gången blev de lagom hårda! Träning ger färdighet!


Go-syrra!

Jag har bara omgett mig med glada människor idag även om jag själv hamnade i ett depp-il på eftermiddagen. Mitt humör kan gå lite upp och ned ibland utan anledning men nu är jag glad igen! Jag är dock oerhört tacksam över hela min omtänksamma familj! Ni är suuuper!


Jag fick så fina blommor och Malin fick stoooooora kramen! My är också med på ett hörn i mitten...haha!


Hon hittade också min nagelfil och tog tånaglarna en sväng... Ja, faktiskt även mina men jag tror att det räcker med att publicera My's fötter på bloggen. Man vill ju att ni ska få behålla maten... :)

Nu har jag varit på ett kanonbra möte och därefter var det dags att sätta sig i uterummet och bli överraskad av grabbarna som hade lagat middag! Så otroooooligt gott! Canneloni som var fyllda med svamp, gorgonzola, spenat och valnötter. Ovanpå detta en jättegod tomatsås och till detta både serranoskinka, melon och vitlöksbröd! Tack ska ni ha! Det gjorde ni förbaskat bra! Och nu när jag vet att ni kan så blir det säkert fler gånger! :) Ibland är det verkligen skönt att bli bortskämd! Och nu kommer det in dessert också... Wow! Inte läge att banta idag i alla fall!