Hemma igen!

Roligt resa bort - roligt komma hem! Så är det bara! Och det spelar ingen roll hur roligt man har haft - när man väl börjar vända hemåt vill man hem direkt!

Igår satt vi på Placa de Catalunya och slappade i solen och tittade på barnen som matade duvor. Idag är vi hemma och matar katterna. Snabba kast! Men katterna är i alla fall hur glada som helst att se oss!

Man är dock en aning trött! Vi hann lägga oss ett par timmar innan det var dags att stiga upp strax efter 02.00 för att plocka ihop och promenera till busstationen men inte vet jag om det blev tillräckligt med sömn...

Efter en timmes bussfärd var vi framme i Girona för incheckning och en frukostfika i restaurangen innan det var dags att gå ombord. Gott kaffe! Och makens mage hade lugnat ned sig. Skönt!

På väg ut till planet (Fotoförbud... Ja, jag blev tillsagd... Ingen förståelse för bloggen...haha!). Det regnade i natt och det regnade igen när vi klivit ombord. Lite tur hade vi i alla fall med morgonpromenaden. Och lite tur hade jag också när jag bokade lägenheten. Vi ville ju bo centralt och det här blev nog bättre än vi hade trott. Vi bodde vid Placa Urcinaona (stavningen kan diskuteras...) som ju ligger 5 minuter från centrum och lika långt från busstationen! Riktigt bra!

Hej då Spanien! Säga vad man vill om Ryanair men de är punktliga!

På slaget sju var vi iväg! Och sju minuter före beräknad ankomst landade vi. Det roligaste med landningen är deras trudelutter som spelas innan det kommer en röst som säger: "Welcome!" och drar en harrang om deras egen förträfflighet. Man skrattar!

Resan gick snabbt och man hann slumra till lite. Enda problemet var väl en barnfamilj med fyra barn som satt framför oss. Nu var det inte barnen som var problemet. Det var mamman(!) som pratade jättehögt!!! Det gör inte ens jag den tiden på morgonen och inte heller ombord på flygplan! Och väl framme i Skellefteå väntade värsta välkomstkommittén!

Anna-Karin och Anders från Destination Skellefteå bjöd på cider och chips och hälsade oss välkomna till Skellefteå! Trevligt! Jag har under resans gång funderat mycket på vad vi kan erbjuda spanjorerna så att de ska lockas att komma hit men det får jag återkomma till. Nu var planet hem bara fyllt till en tredjedel och det håller ju inte om vi ska få behålla destinationen. Jag tycker hur som helst att det är jätteroligt att vi har direktavgångar utomlands! Billigt, praktiskt och superbra!

Nu har vi varit hemma ett par timmar och jag har packat upp allt, tvättat en maskin, storhandlat mat och lagat kycklinglasagne. Maken har åkt för att jobba kväll och jag ämnar nu ta en eftermiddagslur. Det behövs!