Fest och förlust!

En ovanligt rolig dag för min del trots att den avslutades med en förlust... Började med att jobba och skrev texten klar till det jobb jag ska göra imorrn bitti i Luleå. Ännu ett uppdrag där jag ska vara på plats 9.00. Hur tänker jag när jag bokar in jobben egentligen? Haha!

Efter jobbet bar det av till My och hennes 2-årskalas! Herregud vad tiden går fort! Hur som helst var hon på strålande humör och till slut också hur sockerspeedad som helst. Men hon började med att ta emot paket!


Martins syster Hanna var på besök och fick hjälpa till med paketöppningen!

   
Det jättestora mjukisdjuret "Tottoro", Duplo, Silversked, Böcker om bl a Mumintrollet och Lilla My fanns i dagens presentskörd.

   
Sedan vankades det jättegod tårta! Den underbara lilla virkade katten hade Hanna gjort! Hon är suveränt händig! Jag försökte lära My att hon fyllde två år och därför skulle hålla upp lika många fingrar men hon tyckte resolut att det var enklare att visa tio direkt! Haha!


Men hon lyckades blåsa ut ljuset på tårtan och kalaset kunde börja! Tack för supergott fika med hembakt morotskaka och smaskig tårta! Det var precis vad jag behövde innan jag skulle iväg och äta middag... haha! Jag var nämligen bjuden av Swedbank på hockeykväll vilket var hur trevligt som helst! Tack Britt-Inger! Det hela inleddes med plankstek på McWells och sedan var det match i deras loge på ladan.


Utsålt till sista plats och hög stämning! Jag testade att ta lite bilder. Resultatet blev ganska varierande... :) Ni kommer att skratta!


Brolle sjöng nationalsången!


Västra stå var på plats!

   
Brolle tog sedan plats i publiken nedanför oss. Om ni följer pilen på bilden längst till vänster så ser ni honom. Är jag en paparazzi nu? När matchen drog igång blev det dock för spännande för att ha tid att jaga kändisar. Ni ser ju själva nagelbitarna på bild. De två nöjda männen på bilden längs till höger hejade dock på Färjestad... Ni ser hur glada de ser ut. Blä!

SAIK var hur bra som helst!!! Men det var för jädrigt svårt att få in pucken i mål. Kan bero på att Färjestads målvakt var helt lysande eller så berodde det på att...


...det mest var deras egna spelare som stod framför målet. Här har vi tydligen lagt oss... Men till slut så gick pucken äntligen in!!!


Målkramar och jubel!!! Och jag som hade tänkt att jag skulle få med själva målet på bild blev naturligtvis alldeles för exalterad när det verkligen hände. Så här så målbilden ut:


Hahahahaha! Jag hann naturligtvis inte med...

Och det gjorde inte spelarna heller... Det blev 1-1 och förlängning där Färjestad var först med att peta in pucken. Skit också! Kändes oerhört orättvist att ha en skottstatistik på 44-25 och bara få in ett mål... Men det var en supertrevlig kväll och den stora fördelen med att se matchen live var väl att slippa höra Borks kommentarer!

Tack för ikväll! Nu knoppar jag in och laddar för morgondagens möte med all personal på Sunderbyns sjukhus!